Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fråga en mjölkbonde om kogödsel?  (läst 675 gånger)

Emil i backen

  • Inlägg: 5
    • Västergötland
Fråga en mjölkbonde om kogödsel?
« skrivet: 07 mar-22 kl 11:44 »
Hej,

Vi är nyinflyttade på vår gård och har direkt nu ingen relation till "grannarna". Vår närmsta granne har en ganska stor mjölkgård och jag undrar om det är olämpligt eller rent av dumt att fråga om kogödsel? Vi ska få igång köksträdgården nu i sommar och vore ypperligt att kunna köpa kogödsel så nära.

Min sambo tycker självklart att vi kan fråga - men av outgrundlig anledning känner jag att det känns fel?

Otroligt diffus fråga kanske.. men bara nyfiken hur andra hade gjort eller vad som är kutym.


Skogsvilde

  • Inlägg: 16886
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Fråga en mjölkbonde om kogödsel?
« Svar #1 skrivet: 07 mar-22 kl 13:23 »
Hej,

Vi är nyinflyttade på vår gård och har direkt nu ingen relation till "grannarna". Vår närmsta granne har en ganska stor mjölkgård och jag undrar om det är olämpligt eller rent av dumt att fråga om kogödsel? Vi ska få igång köksträdgården nu i sommar och vore ypperligt att kunna köpa kogödsel så nära.

Min sambo tycker självklart att vi kan fråga - men av outgrundlig anledning känner jag att det känns fel?

Otroligt diffus fråga kanske.. men bara nyfiken hur andra hade gjort eller vad som är kutym.
Frågan är fri, ställ den.
Dock misstänker jag att det kan vara svårhanterligt för er då man ofta jobbar med flytgödsel i dag.
Det kan vara bättre att hitta någon som sysslar med hästar och ställa dit en låg släpvagn.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

603 gäster, 4 användare
von tratt, xaelanar, ärt, Frydreik

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser