Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utsot  (läst 674 gånger)

Pimpsten

  • Inlägg: 51
    • Västergötland
Utsot
« skrivet: 06 mar-22 kl 12:29 »
Jag har i vintras ett bisamhälle i en avläggarlåda. Det har blivit mycket fukt i med resultat av utsot. De har lite foder också så de fick ambrosia för två veckor sedan. Borde jag flytta över samhället till en ny kupa, det är ju egentligen lite tidigt att göra det men kanske kan jag rädda samhället då. Eller så påskyndar jag bara att samhället där istället. Det är ganska svagt och jag kan inte tömma botten på döda bin utan att lyfta ramarna. Vilken åtgärd tror ni är bäst?

Pimpsten

  • Inlägg: 51
    • Västergötland
SV: Utsot
« Svar #1 skrivet: 06 mar-22 kl 14:07 »
Äsch, öppnade och tittade, det var väldigt lite bin och Ingen drottning.  Inte värt att försöka rädda. De får dö inne i kupan så att de inte smittar mina andra samhällen..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

824 gäster, 3 användare
Freddy Rindehed, von tratt, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser