Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  var finns du?  (läst 2053 gånger)

duvalill

• Närke
var finns du?
« skrivet: 30 jan-22 kl 11:01 »
efter ett längre förhållande som avslutades står jag själv igen sedan något år tillbaka. Känner mig färdig med det som varit och vill blicka framåt.
och ja vill ha någon att dela min tid med.
Jag tror inte någon person kan uppfylla alla ens behov men vissa saker är viktigare än andra. För mig är de verkligen en rak och öppen kommunikation. Du skulle behöva våga lyfta ämnen. Jag kommer inte alltid orka va den som ansvarar för att reda ut eventuella missförstånd.

Du behöver tycka om närhet och beröring. Det måste finnas en förståelse kring att ett liv tillsammans kräver att man bekräftar varandra nu och då för att de inte ska dö ut.

Tycker du om att tänka både på de lilla i livet och de stora. Upplever du dig själv som djup och analytisk ? gör du de, finns de stor chans att vi kommer hamna i många spännande diskussioner.

Du behöver absolut inte vara översocial, det är inte jag. Utan snarare lite introvert emellanåt. Kan tycka de är super mysigt att ibland bara dela tystnaden tillsammans.

Vem är ja med några ord: Känslig och stark i en salig blandning. Envis, rak och ärlig. Analyserande (är terapeut). Driftig och har höga krav på mig själv (ofta för höga). Tycker om att utmana mig själv men även andra.
Har hunnit bli 37 år, bor med min dotter 5 år (varannan vecka) och tre stora hundar i ett stort hus i skogen. Vet inte om jag är färdig med barn, ibland funderar ja på en nr 2 om rätt person dyker upp. Har ibland placerade ungdomar hemma som de gått lite tokigt för. På vardagarna lönearbetar jag som behandlingsansvarig på ett hem för tonåringar. Mår bra av att kunna hjälpa människor.

Jag tycker om att odla och gör det gärna. Renoverar gärna och startar gärna upp olika projekt här hemma och kämpar sedan för att slutföra dom :D
Lever både med el och vatten i ett faktiskt hyfsat modernt hus. En önskan ja har är att hitta någon att dela livet med där vi båda har som mål att slippa jobba så mycket och leva mer fast på mindre.

Jag tror du kanske inte är så många år yngre än mig, kanske inte heller över 45..
Kan de va du? skriv gärna i så fall..

Nina W

• Värmland
SV: var finns du?
« Svar #1 skrivet: 31 jan-22 kl 04:04 »
Duvalill låter som ett gulligt tjejnamn, antar att du er tjej. Men er du på jakt efter en tjej eller kille... Det står inte.

Mattias

« Svar #2 skrivet: 01 feb-22 kl 18:28 »
Var finns du?
Jorden tillhör inte människan, människan tillhör jorden. Allt hänger samman så som blodet förenar oss alla. Människan vävde inte livets väv, hon är bara en tråd i den. Vad hon gör mot väven, gör hon mot sig själv.

Mattias

« Svar #3 skrivet: 02 feb-22 kl 00:04 »
Duvalill låter som ett gulligt tjejnamn, antar att du er tjej. Men er du på jakt efter en tjej eller kille... Det står inte.
Har du en fin kväll? Vad söker du?
Jorden tillhör inte människan, människan tillhör jorden. Allt hänger samman så som blodet förenar oss alla. Människan vävde inte livets väv, hon är bara en tråd i den. Vad hon gör mot väven, gör hon mot sig själv.

duvalill

• Närke
« Svar #4 skrivet: 02 feb-22 kl 20:18 »

Namnet på min gamla häst :) men är som du tror en tjej och söker en kille.

månskära

« Svar #5 skrivet: 09 feb-22 kl 13:52 »
Ungefär var ligger den där skogen du bor i? 

Lycka till!

duvalill

• Närke
« Svar #6 skrivet: 11 feb-22 kl 21:44 »
den ligger i västra götaland

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
    • Hustomtens biug i Bellvik
« Svar #7 skrivet: 23 mar-22 kl 21:01 »
Hej där!
Västra Götaland skriver du... Då stämmer alltså  inte platsen i din profil (längre)? Synd, jag som trodde att du var lite närmare, dvs i Örebro. Din annons gav genklang här, se.
Ha det fint!
biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

Dela detta:

* Inloggade just nu

196 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser