Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp-beteende....  (läst 607 gånger)

Gurkmeja

  • Inlägg: 31
    • Östergötland
Tupp-beteende....
« skrivet: 16 feb-21 kl 13:31 »
Tuppen är 22 veckor och har precis börjat para hönorna.

Han biter sig fast i hönans kam istället för nacken. Finns det chans att han slutar med detta beteende, då han blivit "varm i fjäderdräkten" ?



Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
SV: Tupp-beteende....
« Svar #1 skrivet: 16 feb-21 kl 16:27 »
Jo, man blir inte en fulländad älskare första gången...

Har han få hönor och dessutom får en favorit så kan det bli för tufft för mottagaren av hans ansträngningar, så du får kanske passa lite i början.

Gurkmeja

  • Inlägg: 31
    • Östergötland
SV: Tupp-beteende....
« Svar #2 skrivet: 18 feb-21 kl 14:07 »
Tack för svar. Ja, jag hoppas han bättrar på sig. Han har ju en favorithöna, som verkar vara på väg att bli riktigt dryg och bichig i och med den nya statushöjningen. Och tuppen..som alltid har varit min favorit.. han verkar nu börja bli rätt dryg mot de andra, då jag kommer in till dem, som för att hålla tillbaks de andra om jag skulle ha med något riktigt gottis. Det verkar lite ostabilt just nu i den lilla flocken, nu när så mkt händer i deras liv... vi får väl se om de där två skärper sig eller ej ... hmmm


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

401 gäster, 4 användare
Wes Jr, Niklas Nyström, Anders Flix, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser