Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Psykologstudent samtal - gratis  (läst 477 gånger)

Xroar

• -
Psykologstudent samtal - gratis
« skrivet: 03 feb-22 kl 14:42 »
Hejsan.
Jag är psykologstudent och söker personer att prata med för att öva på samtalsteknik där jag kan tillämpa teoretisk kunskap mer praktiskt.
Samtalet kan handla om nästan vad som helst, både om problem och besvär men även saker i livet man funderar på att utveckla. Detta kan involvera allt från stress inför jobb eller hur man samtalar bättre med sina barn.
Kan också vara att man är allmänt nyfiken på något inom psykologi ämnet. Samtalen kommer ske digitalt.

Samtalen utgår ifrån ett etiskt förhållningsätt där ingen information sparas eller sprids vidare och ni får vara helt anonyma om så önskas. Jag även hänsyn till personers önskemål och preferenser gällande samtal.
Hör av er med frågor och funderingar.

ManPåGården

• Har frys och källare full efter sommar och höst.
    • Småland
SV: Psykologstudent samtal - gratis
« Svar #1 skrivet: 03 feb-22 kl 19:14 »
Låter spännande!
Älskar Natur dans Uppfinningar och människor

Xroar

• -
« Svar #2 skrivet: 04 feb-22 kl 16:39 »
Låter spännande!
Ja psykologi är spännande tycker jag. Kan lätt bli att man skapar idéer om hur man fungerar som känns logiska. Sen visar forskning hur det egentligen ligger till där en del uppfattningar och strategier man har inte leder till det man förväntar sig. Samtidigt finns det mycket detaljer som är givna men som man förbiser vikten av för att få det liv man vill ha.

ManPåGården

• Har frys och källare full efter sommar och höst.
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 04 feb-22 kl 19:22 »
Skulle kunna tänka mig att diskutera om saker runt skogen. Finns många intressanta aspekter. Naturvetenskapliga samhälleliga och hållbar utveckling.
Älskar Natur dans Uppfinningar och människor

Xroar

• -
« Svar #4 skrivet: 04 feb-22 kl 21:14 »
Hej, Ja, skogen låter ju som ett passande tema att prata om, rimligt också med tanke på alternativs inriktning. Hållbar utveckling har blivit något av ett hett ämne tror jag inom psykologin med mycket forskning som försöker förstå och förklara hållbara och mindre hållbara beteenden i samhället. Som med de flesta fenomen på samhällsnivå är förklaringsgraden på olika modeller relativt låga och förändringar sker långsamt. Men det är samtidigt uppmuntrande att det fångar fler och fler människors uppmärksamhet där utveckling söks efter på flera håll.

Vi kan höras via meddelande funktionen här så kan vi försöka komma fram till något syfte för samtalet som känns relevant för dig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser