Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  cyklar  (läst 5385 gånger)

karsan

  • Inlägg: 1896
    • Södermanland
SV: cyklar
« Svar #40 skrivet: 14 nov-21 kl 19:09 »
Jag undrar lite vad "singelolycka" innebär.  Två gånger har jag skadats som cyklist när jag väjde kraftigt och körde omkull och därmed förhindrade en sammanstötning med en bil.  Räknas det som en singelolycka eller som en krock?

Lugnebergagård

  • Inlägg: 254
    • Uppland
SV: cyklar
« Svar #41 skrivet: 14 nov-21 kl 20:01 »
Jag undrar lite vad "singelolycka" innebär.  Två gånger har jag skadats som cyklist när jag väjde kraftigt och körde omkull och därmed förhindrade en sammanstötning med en bil.  Räknas det som en singelolycka eller som en krock?

Har skadats massor av gånger på cykel. Bara en gång var det inte mitt fel. Oförsiktig på halka är nog det vanligaste.

Det dummaste gången så var jag ung och väldigt full. Körde ner i ett dike mot en åker och tuppade av. Inte det stoltaste ögonblicket i mitt liv.

Lite mer on-topic. Det finns massor av "bra-att-ha"-saker vid en krisberedskap. Ska MSB skriva en lista till folket så bör den vara så kort som möjligt, och bara innehålla det absolut mest nödvändiga. Dit hör inte cykeln.

fri

  • Inlägg: 2529
  • Den som är satt i skuld är inte fri
    • Östergötland
SV: cyklar
« Svar #42 skrivet: 14 nov-21 kl 20:34 »
Det finns massor av "bra-att-ha"-saker vid en krisberedskap. Ska MSB skriva en lista till folket så bör den vara så kort som möjligt, och bara innehålla det absolut mest nödvändiga. Dit hör inte cykeln.
Eftersom MSBs rykte är förstört behövs det nog nått betydligt mer uppseendeväckande än cyklar om man ska ta dem på allvar igen.
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Carolus

  • Inlägg: 1350
    • Skåne
SV: cyklar
« Svar #43 skrivet: 15 nov-21 kl 02:00 »
Instämmer 100%!  D v s tumme upp!

karsan

  • Inlägg: 1896
    • Södermanland
SV: cyklar
« Svar #44 skrivet: 22 jul-22 kl 14:38 »
jag har noterat att det är rätt vanligt att se en människa med cykel på bilder från utbombade ställen i Ukraina. Och en som blev intervjuad på TV om situationen i Sri Lanka sa att brist på drivmedel gör att folk måste cykla istället för att ta bilen.

Så håll cykeln i ordning och cykelmusklerna i trim!

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: cyklar
« Svar #45 skrivet: 22 jul-22 kl 18:50 »
jag har noterat att det är rätt vanligt att se en människa med cykel på bilder från utbombade ställen i Ukraina. Och en som blev intervjuad på TV om situationen i Sri Lanka sa att brist på drivmedel gör att folk måste cykla istället för att ta bilen.

Så håll cykeln i ordning och cykelmusklerna i trim!
Precis.
Bränsleproblem tvingar fram ett annat tänk.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser