Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Vitlöksbulbiller  (läst 278 gånger)

Daggkåpa

• Västergötland
Västergötland Vitlöksbulbiller
« skrivet: 04 okt-21 kl 13:51 »
Jag har vitlöksbulbiller jag gärna delar med mig av. OBS bulbiller, inte vanliga sättlökar, så det tar ca 3 - 5 odlingssäsonger tills de ger fullstor lök. Sorterna är :

'Ljubasha' Marbled purple stripe. Stor lök med få(2-7) stora klyftor. Kraftig planta, 120cm hög med topplök. Ärtstora bulbiller. Sorten kommer från Ukraina. Bulbiller erbjuds.

'Vekan' Glaced purple stripe. Ganska tidig. Ganska kraftiga plantor, 100 cm med topplök. Mellanstora till stora lökar med 6 - 12 klyftor. Lila, glansigt skal. Vetekornsstora bulbiller. Sorten kommer från Tjeckien. Bulbiller erbjuds.

'Slavin' Purple stripe. Tillhör den grupp som är närmast släkt med vild vitlök. Åtminstone i min odling små lökar, 3-4cm(den kanske tycker Göteborgsklimatet är lite mesigt?). Vitt skal, lila klyftskal. Slanka plantor, 90 cm med topplök. Vetekornsstora bulbiller. Sorten kommer från Tjeckien. Bulbiller erbjuds.

Tar gärna emot några andra intressanta fröer, lökar etc i utbyte, då slipper vi göra upp om porto, utan båda skickar till varandra. Annars kan du överföra 15 kr för porto o kuvert. Hör av dig i PM vid intresse.

Dela detta:

* Inloggade just nu

308 gäster, 6 användare (1 dolda)
piona, Hönshjärna, Ett svart får, Jon.b, Andreas Viklund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser