Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^  (läst 7422 gånger)

Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #20 skrivet: 29 dec-19 kl 15:40 »
Är så trött på det där att man måste hålla på hela tiden redigera bilderna så jag har sluta att lägga in bilder helt för den saken skull . Det måste ju ändå finnas ett bättre sätt ?

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #21 skrivet: 29 dec-19 kl 20:01 »
Om man håller sig inom de filstorleksgränser som gäller, så brukar det aldrig vara något problem.
Jag provar en bild som exempel nu.

Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #22 skrivet: 31 dec-19 kl 14:13 »
Om man håller sig inom de filstorleksgränser som gäller, så brukar det aldrig vara något problem.
Jag provar en bild som exempel nu.
Hur ska man veta det vilken storlek det är på filen  ?

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #23 skrivet: 31 dec-19 kl 15:28 »
Hur ska man veta det vilken storlek det är på filen  ?

Det ser man ju i utforskaren/filhanteraren på datorn/mobilen. I värsta fall får man högerklicka (eller motsvarande i pekskärmsvärlden) på filen för att ta reda på det.

Anders Flix

  • Inlägg: 1702
  • Lever för att leva!
    • -
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #24 skrivet: 01 jan-20 kl 12:10 »
Är så trött på det där att man måste hålla på hela tiden redigera bilderna så jag har sluta att lägga in bilder helt för den saken skull . Det måste ju ändå finnas ett bättre sätt ?

Använd appen så fungerar det bra.

Om alla vore 5% mer positiva skulle världen vara 50% gladare.

Problemet är att de som behöver vara mer positiva aldrig förstår detta.

Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #25 skrivet: 01 jan-20 kl 16:37 »
Använd appen så fungerar det bra.
Funkar ju bara med mobil . Jag använder dator och digital kamera . Byter inte min gamla nokia förens den lägger av så den har ingen kamera .

Carolus

  • Inlägg: 1350
    • Skåne
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #26 skrivet: 01 jan-20 kl 20:32 »
Undrar om det är någon mer än jag som tycker att det är tröttsamt med  inlägg där texten är endast en kort mening och resten en JÄTTESTOR bild som är en länk till youtube. Ibland kommer det också en jättebild när någon länkar, t e x till Newsvoice. Får scrolla och scrolla tills jag kommer till nästa 'riktiga' inlägg där användare har kunnat/orkat skriva mer än en mening.

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #27 skrivet: 01 jan-20 kl 21:49 »
Funkar ju bara med mobil . Jag använder dator och digital kamera . Byter inte min gamla nokia förens den lägger av så den har ingen kamera .

Och då är det lätt gjort att kolla i utforskaren vad det är för filstorlek, innan du försöker posta bilden.
Om du ska ta en bild just för att lägga upp på detta forum, så kan du ställa ner upplösningen på kameran till t ex 640 x 480 eller 800 x 600 innan du tar bilden.

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: tråd för att testa bifoga bilder och dyligt ^^
« Svar #28 skrivet: 01 jan-20 kl 21:51 »
Undrar om det är någon mer än jag som tycker att det är tröttsamt med  inlägg där texten är endast en kort mening och resten en JÄTTESTOR bild som är en länk till youtube. Ibland kommer det också en jättebild när någon länkar, t e x till Newsvoice. Får scrolla och scrolla tills jag kommer till nästa 'riktiga' inlägg där användare har kunnat/orkat skriva mer än en mening.

En del forum har numera en funktion som skalar om bilderna till t ex max 1000 x 1000 pixlar. Men jag misstänker att den blir för krävande för webservern här.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, eremit1, Tur-Johan, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser