Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Videobibliotek om olika stygn/broderitekniker  (läst 3881 gånger)

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Videobibliotek om olika stygn/broderitekniker
« skrivet: 05 mar-10 kl 12:15 »
En oerhört instruktiv och tydlig sida med korta videofilmer för oss som sov oss igenom handarbetslektionerna i skolan.
Här visas hur man får till franska knutar, montmellickbroderi och allt däremellan.
http://www.needlenthread.com/2006/10/video-library-of-hand-embroidery.html
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Videobibliotek om olika stygn/broderitekniker
« Svar #1 skrivet: 06 mar-10 kl 00:53 »
Botaniserar där nu, man kan ju rent av fastna där, mycket fina grejor. Tack!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Febe

  • Inlägg: 5
    • Småland
SV: Videobibliotek om olika stygn/broderitekniker
« Svar #2 skrivet: 07 mar-10 kl 18:17 »
Man får onekligen lust att testa. Hm... har jag något som ska broderas montro?  :)

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Videobibliotek om olika stygn/broderitekniker
« Svar #3 skrivet: 07 mar-10 kl 19:02 »
Bara att rota fram nåt, sätt monogram eller bomärken på kläder, handdukar eller lakan. Själv var jag på loppis idag och fyndade en hel hoper gamla textilier, örngott/lakan/etc, och nu har jag nåt att sätta brodernålen i när jag sitter framför TVn.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

413 gäster, 3 användare
Willeryr, Bobban42, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser