Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  uppfödarlista - duvor  (läst 50502 gånger)

lovelight3

  • Inlägg: 1
    • Uppland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #40 skrivet: 03 apr-14 kl 22:10 »
Hej  :)
Jag har en vit turkisk skrattduva som vi gärna skulle vilja para med en hane. Vi bor i upplands län. Är det någon som har en hane som kan tänka sig låna ut honom för parning eller har en hane till försäljning?

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #41 skrivet: 03 apr-14 kl 22:28 »
Hej  :)
Jag har en vit turkisk skrattduva som vi gärna skulle vilja para med en hane. Vi bor i upplands län. Är det någon som har en hane som kan tänka sig låna ut honom för parning eller har en hane till försäljning?
Duvor ruvar och föder upp sina duvor tillsammans, så du får isåfall låna den längre än Bara för parning.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Uttersäv

  • Inlägg: 2
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #42 skrivet: 06 apr-14 kl 08:07 »
Hej! Söker tama skrattduvor eller vita duvor en eller ett par inom rimligt avstånd från Åmål.

allvetarn

  • Inlägg: 225
    • Skåne
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #43 skrivet: 06 jul-14 kl 07:35 »
Hej. :)
Jag föder upp och tävlar med brevduvor.
Mvh
Brevduvor, höns

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #44 skrivet: 06 jul-14 kl 23:26 »
Vi avlar rasrent på flera olika duvraser, men har även några blandraser.

Engelska påfågelduvor:


Brunner krävduvor:


Friserduvor:


Engelska modenor:


Sydtyska munkduvor:


Danska tumlare:
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #45 skrivet: 15 jul-14 kl 18:01 »
Är det någon som säljer Duvor?
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Lindab

  • Inlägg: 6
    • Västmanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #46 skrivet: 13 okt-14 kl 23:37 »
Jag "föder upp" skrattduvor & jag har inget pris, jag ger bort till rätt hem. :) alla som är intresserade av skrattduvunge kan ju höra av sig här i mejl eller på min email för fortare svar: linda.1996@live.se
 :)

sweden

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #47 skrivet: 19 nov-14 kl 16:12 »
hej
var inne på hönsavdelningen och såg hur duktiga deras "medlemmar" är på att uppdatera uppfödarlistan.
vore kul att veta vad det är för sorts duvor alla har och om ni har ungar till salu emellanåt.

kan börja med mig själv: har ett par vita påfågelduvor med spetssvans, har därför enstaka ungar till salu emellanåt.

/Csilla 

hejj csilla har du ett par vita påfågelduvor som du vill sälja du kan höra av dig Med vänlig hälsning Moki

Zagamin

  • Inlägg: 5
    • Uppland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #48 skrivet: 14 apr-16 kl 13:41 »
Hej! Söker efter brevduvor till salu. Gärna ungar men inget krav.
Vill så gärna skaffa mig duvor men det är så svårt att hitta!

Husdjursfågel07

  • Gäst
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #49 skrivet: 30 jun-20 kl 12:44 »
Hej jag undrar om någon säljer brevduvor på Gotland, helst ungar men inte ett måste ::)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 5 användare
xaelanar, Hönshjärna, peterm, Be, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser