Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  uppfödarlista - duvor  (läst 50497 gånger)

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
uppfödarlista - duvor
« skrivet: 15 aug-09 kl 14:25 »
hej
var inne på hönsavdelningen och såg hur duktiga deras "medlemmar" är på att uppdatera uppfödarlistan.
vore kul att veta vad det är för sorts duvor alla har och om ni har ungar till salu emellanåt.

kan börja med mig själv: har ett par vita påfågelduvor med spetssvans, har därför enstaka ungar till salu emellanåt.

/Csilla 

uppdatering: har nu även ett par indiska påfågelduvor (häckpar) så förhoppningsvis blir det massor med ungar till våren. är i första hand intresserad av byte men kan även tänka mig att sälja ungarna....
  för foto på paret, se sida 2.
« Senast ändrad: 05 apr-11 kl 21:51 av Csilla75 »
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Lars på Solbacken

  • Inlägg: 538
    • Västergötland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #1 skrivet: 15 aug-09 kl 21:11 »
Bra initsiativ Csilla 75!

Jag har brevduvor.

/Lars
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Anliöj

  • Inlägg: 12
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #2 skrivet: 16 aug-09 kl 18:04 »
Jag håller med Lars, ett jättebra initiativ.

Daniel. S

  • Inlägg: 18
  • Brevduvesport är livet
    • Västergötland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #3 skrivet: 23 aug-09 kl 22:26 »
Hej!!

Jag har också brevduvor,,,

torparhulda

  • Inlägg: 254
  • Bondmora på mjölkgård
    • Östergötland
    • Lodhults Skomakeri
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #4 skrivet: 02 nov-09 kl 08:01 »
Jag har just skaffat skrattduvor och hoppas på ungar i vår./Anna-Karin
Den som har en lever får se

Daaniel

  • Gäst
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #5 skrivet: 17 nov-09 kl 13:47 »
ni kanske kan skriva färger,pris och lägga upp en bild på dem osv så kanske fler blir intresserade. bara min tanke :)  :-[  ::)

Myrizen

  • Inlägg: 11
  • Skrattduvor
    • Småland
    • Mina Duvor
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #6 skrivet: 26 dec-09 kl 17:27 »
Jag har just skaffat skrattduvor och hoppas på ungar i vår./Anna-Karin




Hej!

jag har 2st skrattduvor honor, är ute efter en hane, ni vet inte om någon skrattduve uppfödare i Hallands området?? väldigt svårt att få tag på skrattduvor där jag bor nu =( Någon som vet?

Myrizen

  • Inlägg: 11
  • Skrattduvor
    • Småland
    • Mina Duvor
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #7 skrivet: 26 dec-09 kl 18:25 »
hej jag har skrattduvor!

2 hanar till salu med, en vit med svart halsring och en viltfärgad med svart halsring.



Hej!

Vart bor du någonstans?

Myrizen

  • Inlägg: 11
  • Skrattduvor
    • Småland
    • Mina Duvor
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #8 skrivet: 26 dec-09 kl 20:08 »
nordöstra skåne, östra öinge.....kanske lite lånt ::) :-\

Aha ok jo det är ju en bit dit, jag bor ju utanför Halmstad.

Myrizen

  • Inlägg: 11
  • Skrattduvor
    • Småland
    • Mina Duvor
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #9 skrivet: 26 dec-09 kl 21:55 »
AAAHHHHHRGGGG!!!  datorn vill ju inte fungera som den ska, eller rättare sagt tangentbordet (missar att skriva in knappar om man inte trycker typ 500ggr!!!!)  du kan ju se det som en liten resa! :D

Jo det är ju klart när det inte är så halt ute som det är just nu, vill inte åka bil långt när det är så halt ute bara.

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #10 skrivet: 08 jan-10 kl 14:34 »
Jag har nyligen skaffat turkiska tumlare och räknar med smått i vår......  /grimbart
Fjäderfän och kaniner

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #11 skrivet: 26 jul-10 kl 21:56 »
hej!
Jag föder upp tävlingsbrevdovor och skrattduvor i diverse färger.
Kommer även så småningom börja med vita brevdovor till uthyrning vid evenemang mm :)

Finns i NÖ skåne
« Senast ändrad: 22 sep-10 kl 18:27 av njura »
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #12 skrivet: 06 okt-10 kl 19:48 »
Kom igen alla, ingen annan som föder upp?
Hade gärna uppdaterat listan själv, har dock inte fått hem mina 2 kommande par ännu (en svart-vit och en brun-vit påfågelduvpar). Uppdatering efter jul...  :D
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

lantis

  • Inlägg: 137
    • Västmanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #13 skrivet: 18 nov-10 kl 13:46 »
Jag har skrattduvor, just nu inga till salu, men söker skrattduvehonor, eventuellt kan jag sälja en vit skrattduvehane.

Lindhultsoriginal

  • Inlägg: 29
  • Sluta aldrig le!
    • Halland
    • Drömträdgård
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #14 skrivet: 11 dec-10 kl 21:02 »
Vi har turkiska tumlarduvor, brukar vara ca 15-20 stycken i ett antal olika färger. Finns nästan alltid några ungduvor till salu...
Bor 16 km nordväst om Ullared

// Magnus & Ulrika
Självhushålls & kulinarisk lantrasfantast! Bor med min underbara fru Ulrika på gården Lindhult. Håller Jakthundar(Basset artesien normand), Gutefår, Linderödssvin, Myskankor, Höns(blandad kompott), Japanska Jumbovaktlar och Gotlandskanin.....

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #15 skrivet: 16 jan-11 kl 20:02 »
putt.....
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #16 skrivet: 17 jan-11 kl 11:58 »
Jag har nyligen skaffat turkiska tumlare och räknar med smått i vår......  /grimbart
de förökar sig bra... året om...har ca 20-25st
Fjäderfän och kaniner

Wyandotte

  • Inlägg: 12
  • Tuppen på bilden är en Breda
    • Småland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #17 skrivet: 19 jan-11 kl 21:20 »
Tjena!

Jag har skrattduvor, brevduvor och danska tumlare(röd och gul).

Bor i småland, söder om Växjö.
« Senast ändrad: 05 feb-11 kl 21:38 av Wyandotte »

ThinaA

  • Inlägg: 161
    • Västergötland
    • HjulTantens hemsida
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #18 skrivet: 24 jan-11 kl 09:44 »
Har lavendel-rosa skrattduva,vit skrattduva samt Morellitumlare(tror jag det heter).Söker honor till dessa så jag kan föda upp i vår:)
Disability is an attitude

duvan

  • Inlägg: 102
    • -
    • Enebacka
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #19 skrivet: 12 feb-11 kl 07:00 »
Jag har brevduvor!
Bor i Trosa, sörmland.

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #20 skrivet: 14 feb-11 kl 19:16 »
jag vet att det är en uppfödartråd så man ska inte avvika från ämnet men WOW, så fina de är!*dregel, dregel*  :)
/Csilla
 
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #21 skrivet: 05 apr-11 kl 21:49 »
uppdaterar med foto på det indiska paret. blå hona, trefärgad hane.......
/Csilla

Då min vackra Belle är död kommer hanen att sättas ihop med den röda honan på bilden, Toffe. Ungarna förväntas bli blåa och röda med teckning liknande både hanen och honan.
« Senast ändrad: 02 nov-11 kl 21:45 av Csilla75 »
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

AmazingNature

  • Inlägg: 23
    • Småland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #22 skrivet: 19 jul-11 kl 17:16 »
Vi har skrattduvor och planerar nu att låta vårt par ruva på de två kommande äggen. De fick en vitunge i juni som vi kommer att behålla men vi kommer att sälja de kommande ungar i år.

Jules & Julia och deras senaste unge  :)

Jordbron

  • Inlägg: 754
    • Västergötland
    • Jordbron
Jag blev visst med duvor ;)
« Svar #23 skrivet: 01 aug-11 kl 02:52 »
Var i Alingsås på en kaninutställning för några veckor sedan och kom hem med duvor!!!!
8 st Tysk Modenes-duvor som fått bo i hönshuset så länge. Spikade upp några brädor högt upp på väggen och även ett par brödkorgar - ja om ifall att...
Ja nu har jag en duva som ruvar på två ägg i brödkorgen!
Ska bygga klart hönsgården med nättak så att de först får komma ut i den för att senare kanske flyga fritt. Låter det vettigt tro??
Jonas
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

CatrinL

  • Inlägg: 3
    • -
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #24 skrivet: 22 sep-11 kl 20:24 »
Vi har skrattduvor, dom får ungar ofta. Har både vita och beiga.

Just nu har vi en  tam duvunge till salu. Vi har varit med honom varje dag.

Christoffer och Catrin heter vi och bor i kungsängen, norr om stockholm. Hör gärna av er.  0739881587 eller maila mig, Catrin_L@hotmail.com
Hej ! Catrin och Christoffer heter vi och föder upp skrattduvor. Vi har nästan alltid någon duvunge att sälja.
Ring oss gärna på 0768845592/0739881587 eller maila till Catrin_L@hotmail.com.
Vi myser mycket med duvorna och är med dom varje dag, så dom ska vara tama.  Bor utanför stockholm.

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #25 skrivet: 02 nov-11 kl 21:48 »
uppdaterat inlägg med bild på den nya honan, Toffe....
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Skylla

  • Inlägg: 59
    • Västergötland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #26 skrivet: 19 dec-11 kl 21:32 »
Jag har skrattduvor-vita,blonda,tangerine dyker upp nån brokig/brokigbärare i mellanåt

Gallina

  • Inlägg: 96
    • Uppland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #27 skrivet: 19 dec-11 kl 21:59 »
Jag har thuringe vingduvor. 


Bor på landet med min man, vår dotter, en rhodesian ridgeback och numera även duvor, vaktlar samt höns :-)

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #28 skrivet: 19 mar-12 kl 20:36 »
Jag har brevduvor!
Bor i Trosa, sörmland.
Har du brevduvor till salu.
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

MagnusN

  • Inlägg: 5
    • Skåne
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #29 skrivet: 09 maj-12 kl 16:39 »
Jag har Loduvor, Faw(Kurdiska rollers, Skrattduvor och Diamantduvor. Samtliga raser utom Diamantduvorna har fått ungar flera gånger.
Loduvorna och Fawduvorna är friflygande medans de andra är i voljär i ett stall.
« Senast ändrad: 12 maj-12 kl 15:57 av MagnusN »

Myrizen

  • Inlägg: 11
  • Skrattduvor
    • Småland
    • Mina Duvor
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #30 skrivet: 30 jul-12 kl 18:11 »
Jag har skrattduvor, inga ungar just nu men jag söker efter en färgad hona runt hallands län om det finns någon som föder upp där

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #31 skrivet: 28 mar-13 kl 21:37 »
Hej, har fått hem en Toghe hane, så nu behöver jag en hona till honom. AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #32 skrivet: 01 apr-13 kl 23:09 »
Jag har duvor av flera olika sorter, dock så har jag alla ihop. Det blir både blandraser och renrasiga duvor i flocken.
Raserna jag har är påfågelduvor, tehrani högflygare, friserduvor, brevduvskorningar och påfågelduvskorsningar.
 Ska utöka med fler duvor i framtiden.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Hyacinten

  • Inlägg: 30
    • Närke
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #33 skrivet: 06 okt-13 kl 11:27 »
Hej!
Bor i Kumla (nära Örebro) och har ibland ungar efter mina vita skrattduvor.
Har också ett par påfågelduvor, även de vita, som säkert får ungar till våren!

Med vänlig hälsning Hyacinten

ms_duffy

  • Inlägg: 2
    • Skåne
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #34 skrivet: 25 okt-13 kl 11:55 »
Vi har skrattduvor och planerar nu att låta vårt par ruva på de två kommande äggen. De fick en vitunge i juni som vi kommer att behålla men vi kommer att sälja de kommande ungar i år.

Jules & Julia och deras senaste unge  :)


Hej,
Har ni skrattduveungar som är lev.klara?

Maleficum

  • Inlägg: 54
  • Tizzy's Angora
    • Uppland
    • Tizzy´s angorakaniner och skrattduvor
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #35 skrivet: 29 nov-13 kl 18:34 »
Jag har skrattduvor.
Tar oftast kull på höst/vintern. Får med ena paret (viltfärgad brokad hona och ljus cream hane) viltfärgade hanar och vita honor alla bär på brokat samt rosa nyanser (pappan har gett persikofärgade ungar med annan hona).
If fourteen people believe they were Cleopatra in a former life, does that mean that Cleopatra had split personality disorder?

Smile, it makes people wonder what your up to.

Emma_i_skåne

  • Inlägg: 1
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #36 skrivet: 17 jan-14 kl 19:18 »
Tjena! Vet inte om detta är rätt tråd för detta men försöker iaf.
Läget är nämligen såhär att min ena skrattduva hittade jag död i buren här om dagen och min lilla hane är väldigt ledsen över detta så är i stort behov av en ny hona till honom då intresse för att ta någon kull på dem var väldigt lockande. Finnes i Skåne och vill helst hålla mig där omkring så är där någon som har en hona så vore jag tacksam

Kan nås på tel: 0703433541

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #37 skrivet: 18 jan-14 kl 18:13 »
Uppdatering:
Vi har Turkiska tumlare, Friserduvor, Sydtyska munkduvor, Engelska modenaduvor samt blandraser.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

dvrs

  • Inlägg: 1
    • Östergötland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #38 skrivet: 05 feb-14 kl 22:42 »
Hej,

Är det någon som har några par brevduvor till salu? Har aldrig haft duvor förut men det vore kul att ordna ett litet duvslag hemma på gården till våren. Har inga höga krav så söker inte efter några dyra rasduvor - någon vanlig/blandras av brevduvetyp blir bra!

Jag finns i Östergötland.

Hälsningar,
Mats

gela

  • Inlägg: 12
    • Södermanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #39 skrivet: 16 mar-14 kl 09:06 »
Jag har ett par vita skrattduvor inga ungar just nu, vill gärna köpa friserduvor (par) och påfågelduvor (par) Bor nära Stockholm

lovelight3

  • Inlägg: 1
    • Uppland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #40 skrivet: 03 apr-14 kl 22:10 »
Hej  :)
Jag har en vit turkisk skrattduva som vi gärna skulle vilja para med en hane. Vi bor i upplands län. Är det någon som har en hane som kan tänka sig låna ut honom för parning eller har en hane till försäljning?

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #41 skrivet: 03 apr-14 kl 22:28 »
Hej  :)
Jag har en vit turkisk skrattduva som vi gärna skulle vilja para med en hane. Vi bor i upplands län. Är det någon som har en hane som kan tänka sig låna ut honom för parning eller har en hane till försäljning?
Duvor ruvar och föder upp sina duvor tillsammans, så du får isåfall låna den längre än Bara för parning.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Uttersäv

  • Inlägg: 2
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #42 skrivet: 06 apr-14 kl 08:07 »
Hej! Söker tama skrattduvor eller vita duvor en eller ett par inom rimligt avstånd från Åmål.

allvetarn

  • Inlägg: 225
    • Skåne
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #43 skrivet: 06 jul-14 kl 07:35 »
Hej. :)
Jag föder upp och tävlar med brevduvor.
Mvh
Brevduvor, höns

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #44 skrivet: 06 jul-14 kl 23:26 »
Vi avlar rasrent på flera olika duvraser, men har även några blandraser.

Engelska påfågelduvor:


Brunner krävduvor:


Friserduvor:


Engelska modenor:


Sydtyska munkduvor:


Danska tumlare:
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #45 skrivet: 15 jul-14 kl 18:01 »
Är det någon som säljer Duvor?
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Lindab

  • Inlägg: 6
    • Västmanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #46 skrivet: 13 okt-14 kl 23:37 »
Jag "föder upp" skrattduvor & jag har inget pris, jag ger bort till rätt hem. :) alla som är intresserade av skrattduvunge kan ju höra av sig här i mejl eller på min email för fortare svar: linda.1996@live.se
 :)

sweden

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #47 skrivet: 19 nov-14 kl 16:12 »
hej
var inne på hönsavdelningen och såg hur duktiga deras "medlemmar" är på att uppdatera uppfödarlistan.
vore kul att veta vad det är för sorts duvor alla har och om ni har ungar till salu emellanåt.

kan börja med mig själv: har ett par vita påfågelduvor med spetssvans, har därför enstaka ungar till salu emellanåt.

/Csilla 

hejj csilla har du ett par vita påfågelduvor som du vill sälja du kan höra av dig Med vänlig hälsning Moki

Zagamin

  • Inlägg: 5
    • Uppland
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #48 skrivet: 14 apr-16 kl 13:41 »
Hej! Söker efter brevduvor till salu. Gärna ungar men inget krav.
Vill så gärna skaffa mig duvor men det är så svårt att hitta!

Husdjursfågel07

  • Gäst
SV: uppfödarlista - duvor
« Svar #49 skrivet: 30 jun-20 kl 12:44 »
Hej jag undrar om någon säljer brevduvor på Gotland, helst ungar men inte ett måste ::)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 4 användare
xaelanar, Westerbergarn, MickeMård, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser