Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvor för köttet  (läst 2188 gånger)

sizz

  • Inlägg: 122
    • Uppland
Duvor för köttet
« skrivet: 11 jan-20 kl 08:18 »
Jag såg att Mandelmann satte upp ett du slag. Syftet var att duvorna lockar till sig andra duvor och att man då och då kan gå och hämta någon och göra gryta på.
Någon som vet hur effektivt det rär?
Vilekn du ras är bäst på att locka hem nya duvor? Vad ska man tänka på?

Letar egentligen ngt köttkälla som klara dig själv till så stor del som möjligt, vill äta kött som varit frigående och haft ett fint liv.. Alla förslag mottages tacksamt :)

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Duvor för köttet
« Svar #1 skrivet: 11 jan-20 kl 09:29 »
Har du mycket duvor där du bor ?

Skogsduvan är ju inte lika trind som en stadsduva dom äter på McDonalds uteservering året runt.

Jag tycker du ska börja med att uppsöka någon som har duvor och kanske kan få köpa en och slakta så får du se hur mycket kött det blir.

Jag skjuter ibland nån duva och det ger ju visst köttspill, men oavsett så brukar jag bara skära ut bröstfiléerna.

Du behöver en hel del för att fylla frysen..
Det är aldrig för sent att ge upp.

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Duvor för köttet
« Svar #2 skrivet: 06 feb-20 kl 17:17 »
Man behövde ju något liknande jakträtt eller vad sjutton det hette också. Sedan är det bara vilda duvor man får slakta (såklart). Det kan ju hända att man får in andras duvor i slaget och då är det ju viktigt att inte ta dem.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 6 användare
Be, xaelanar, javill, Lucas Axman, Jon.b, pjsl

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser