Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kväva  (läst 2022 gånger)

Madrid

  • Inlägg: 1
    • Skåne
Kväva
« skrivet: 10 jul-18 kl 16:25 »
Hur vet man om kvävan är full/tom?
Har en skadad vild duvunge som har repat sej bra men som behöver matas. Han åt ca en matsked köttfärs för en timme sen. Han tog inte själv utan fick stoppa ner i hans då de gått två dagar o han inte velat äta. Druckit sockervatten me olja han han gjort iaf.
Hur fortsätter jag, hur ofta och hur mycket och vad ger man en duvunge?
Den är rätt stor o har fjädrar men flyger ej

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Kväva
« Svar #1 skrivet: 10 jul-18 kl 16:37 »
Du kan känna försiktigt.
Men tyvärr är just duvungar svåra då de behöver ett särskilt sekret kallat "krävmjölk" som produceras i föräldrarnas kräva innan de spyr upp det åt ungen, krävmjölken går mig veterligen inte att framställa på konstgjord väg, ungen äter genom att sticka ned näbben i förälderns gap medan denne spyr upp det åt ungen, man kan försöka simulera detta genom att hålla maten i handen och sluta fingrarna runt maten samt låta ungen äta från sidan så att det liknar ett duvsvalg något om ni förstår hur jag menar...

Lycka till med den och hoppas att den klarar sig trots det.  :)

Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

274 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser