Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvslag på stolpe  (läst 3390 gånger)

Royalwings

  • Inlägg: 19
Duvslag på stolpe
« skrivet: 11 mar-15 kl 20:06 »
Finns det någon som vet var man kan komma över ritningar eller ev någon som tillverkar duvslag i form av små hus på stolpe.
Sådana är vanliga i Polen och England.
Tacksam för svar!
Royalwings

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Duvslag på stolpe
« Svar #1 skrivet: 11 mar-15 kl 21:36 »
De är inte speciellt vanligt med stolslag i sverige, men det finns vissa som har ändå. har du provat googla på Stolpslag på google? Har för mig att det finns lite bilder och information. De kanske kan hjälpa dig med ritningar. Annars så brukar det ibland annonseras ut helt nybyggda stolpslag på blocket faktistk, någon gång varje år.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

308 gäster, 4 användare
xaelanar, ärt, per.martinsson, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser