Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönsbytardag i väröbacka  (läst 26164 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #100 skrivet: 09 apr-11 kl 20:02 »
Ni verkar haft en superdag, hade velat vara där.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #101 skrivet: 09 apr-11 kl 20:07 »
Kom någon med Orpington eller Sebright och i vilka färger??
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Jakobsson

  • Inlägg: 634
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #102 skrivet: 09 apr-11 kl 20:42 »
Kom någon med Orpington eller Sebright och i vilka färger??

Seebright i guld fanns, 2 pare + en kvartett vad jag kunde se.

Tack underbaraste Tina för en perfekt dag som vanligt!  :-*
& förstås även till övrig personal!

Tack även till er underbara alternativare som det som vanligt är så härligt att "tjöta" med  :-*
Ni gav mig så mkt värme i dag & det värmde mitt hjärta efter min mkt otrevliga bilolycka. Även
fall jag hade käkat på tok alldeles för mkt smärtstillande för att orka med så man nästan var lite...
hmm..., ja, ni vet  :-[ Fast det var det värt!!! Jag ser redan fram emot Augusti!

Tack även till goaste Natha som överhuvudtaget gjorde det möjligt för mig att komma dit!  :-*

Nu ikväll e jag nöjd & glad för första gången på ett tag!!!

//
Jakobssons fru

mymlan65

  • Inlägg: 297
    • Småland
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #103 skrivet: 09 apr-11 kl 20:57 »
Vi köpte två par seebright, ett silver och ett guld.
MvH G o C
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Suss i Sannum

  • Inlägg: 436
    • Västergötland
    • Sannum
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #104 skrivet: 09 apr-11 kl 23:58 »
Håller med övriga gänget; Tack Tina m fl för en jättetrevlig dag  :D! Även vädret fixade ni som vanligt. Träffade nya och gamla ansikten, alternativare och andra  ;).

Kom hem med en läcker trio Sumata och FFF ägg som åker i kläckaren imorgon  ;D och utan en diverse avelsägg.
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

flax

  • Inlägg: 1956
    • Halland
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #105 skrivet: 09 apr-11 kl 23:59 »
Och jag smög också omkring en liten stund..... :-[
Fick med mig ett par fina reden hem, och en massa härliga tulpaner, men fick inte snackat med någon av er...funderade lite på vilka ni var....
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

brantas

  • Inlägg: 2106
  • www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #106 skrivet: 10 apr-11 kl 20:32 »
Vad kul att ni alla verkar nöjda. jag hade lagt fram lappar och penna så man kunde skriva sitt namn, men glömde ju säga var.... :( men det är ju inte det viktigaste. kankse skulle lagt det på fikabordet.
Utan er hade inte dagen blivit så bra som den blev, vi ser alla fram emot hösten och som jag skrev på lapparna som ni kunde ta, men kankse missade så är höstens datum satt till den 13 augusti och då kommer vi inte kunna låna några burar längre för kaniförenignen har bestämt sig för att flytta dom, så tyvärr måste alla då lösa detta själva. Ett fåtal burar har jag ju, några rävburar samt några kattburar, men det är mkt mkt mkt begränsat antal så redan nu får ni gärna börja förbereda er inför att ha egna burar. Hör ni någon höns eller kaninförening som ska sälja ut burar så är jag JÄTTEINTRESSERAD av att köpa in burar för att kunna fortsätta att serva er på alla sätt jag kan :)
Så tack för att ni kom. Bilder finns nu på min facebook och kommer snart upp på min hemsida.
Ni som har facebook kan söka på mig Christina Almen så ser ni massvis med bilder.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Skogsnatt

  • Gäst
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #107 skrivet: 10 apr-11 kl 21:03 »
Jättetrevligt!! Kom hem med tre (de sista) isbarägg o tre vaktlar :-)
Du kan snart få fler ägg ;).
Behöver du en bra mårdfälla, så bara hojta till, jag känner tillverkaren väl.

Skogsnatt

  • Gäst
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #108 skrivet: 10 apr-11 kl 21:06 »
Första gången jag var på plats. Riktigt trevligt.
Med tanke på alla höns man hanterat, så är det mycket roligare/trevligare med hönsägare som har ett fåtal höns än de som har en kvart miljon

Smic

  • Inlägg: 202
  • Sara. Men ibland är det Johan som skriver :)
    • Västergötland
    • Västergården
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #109 skrivet: 11 apr-11 kl 11:35 »
Vi hade också en supertrevlig dag, foglossning till trots, och även om vi inte hade en tanke på att sätta på oss någon namnlapp... Men med vår lilla rödräv i kopplet kanske vi blev igenkända ändå?

Och vi kunde av någon underlig anledning klara oss från att ta med fler djur hem, bara en kanin mindre :) Såå glad att den lilla fick en glad liten tjej som kan älska ihjäl den några år framöver!
Det blev några växter fler till baksidan här hemma däremot, men det är inte lika mycket skötsel :)

Tack Tina för att ni fixar detta, det är otroligt roligt att få vara med! Vi hoppas på att ses till hösten igen, och att det blir lika fantastiskt väder då!

bondelinda

  • Inlägg: 1741
  • Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #110 skrivet: 12 apr-11 kl 20:28 »
och bondelinda.... de hade Kvitten att sälja, såg den när jag gick ::)

Attans att jag missade det... men jag får väl åka en sväng neråt utan att det är marknad. Fast risken är ju att det blir väldigt dyrt... :P hittar nog massor jag vill ha!
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Nina K

  • Inlägg: 1032
    • Skåne
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #111 skrivet: 15 apr-11 kl 23:10 »
 :D :D Köpte ägg på marknade som jag lade in i kläckaren på söndagen och nu ee jag så glad. Lyste äggen idag för att se hur många som var befruktade. Köpte 15 New Hampshire ägg av dem var 10 befruktade och 7 Houdan ägg av dem var 6 befruktade. Super nöjd  ;D Håller tummarna på att de alla kommer ut.

brantas

  • Inlägg: 2106
  • www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #112 skrivet: 09 maj-11 kl 22:40 »
Det är redan nu bestämt att det blir DM i Bruks med Veddige JUF. Planeringen kommer igång så fort det har lugnat ner sig på vårruschen på jobbet. Har ni önskemål eller förslag så mottages de tacksamt.  Utan er blir hade det inte blivit så bra som det blir:)
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

bondelinda

  • Inlägg: 1741
  • Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #113 skrivet: 10 maj-11 kl 07:41 »
Det är redan nu bestämt att det blir DM i Bruks med Veddige JUF. Planeringen kommer igång så fort det har lugnat ner sig på vårruschen på jobbet. Har ni önskemål eller förslag så mottages de tacksamt.  Utan er blir hade det inte blivit så bra som det blir:)

Attans.. då måste jag välja ju om jag ska köra DMet eller sälja varor... hmm
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

brantas

  • Inlägg: 2106
  • www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
SV: hönsbytardag i väröbacka
« Svar #114 skrivet: 10 maj-11 kl 22:08 »
Attans.. då måste jag välja ju om jag ska köra DMet eller sälja varor... hmm
du får väl sätta din bror till att sälja dina grejer annars :)
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

1167 gäster, 1 användare
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser