Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jakt runt Göteborg  (läst 2724 gånger)

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Jakt runt Göteborg
« skrivet: 14 sep-03 kl 00:27 »
Sven Bergersjö
 On 15 Nov, 2000 - 12:37
--------------------------------------------------------------------------------
Hej alla!
Jag undrar om det finns några som är med i något jaktlag eller vet hur man kan få jaga lite för självhushåll runt Göteborgstrakten utan att det ska kosta skjortan?
Man vill ju helst inte köpa kött i affärer- då vet man ju aldrig vad det kommer ifrån eller hur djuren har levt. Men om man själv jagar sin föda, då vet man att djuren levt ett gott liv i frihet.
Pga. dessa åsikter har jag nu ett längre tag försökt få möjlighet till att jaga- men det är svårt, iom. de stora ekonomiska intressen som finns inom jakt.
MVH. Sven  

BuDDHa

  • Gäst
Re:Jakt runt Göteborg
« Svar #1 skrivet: 29 sep-03 kl 15:05 »
Innan jag flyttade från Skåne och flyttade ut till egen gård med mark så brukade jag åka ut till bönderna och fråga ifall jag fick jaga på deras åkrar och i dungarna omkring.. Jag har aldrig betalat för att jag men jag har för gratis jakt ställt upp och hållt ordning på kråkor och dyligt vid utsäde.. Det e gratis att fråga.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser