Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför blev "allt" pytte-pyttelitet? Och hur får det stort igen?  (läst 1296 gånger)

skogaliten

  • Inlägg: 1290
    • -
I går kväll när jag var inne och "tittade till" på forumet, så hände något, när jag skulle lämna en tavla, så klev katten på (dator-)musen samtidigt som jag skulle klicka, och plötsligt blev all text, alla rubriker och alla bilder inne på sidan "ytte-pytte-pyttelitet".

Kort sagt, på något jävla sätt, så klickade jag (och katten) på odefinierad plats/platser i nederdelen av sidan, flera gånger i tät följd oavsiktligt.

Men allt är nu så litet, så att jag knappt kan läsa, inte ens om jag förstorar fönstret till att täcka skärmen.

Vad har jag gjort?

Hur kan jag återställa till "normalstorlek"?

Tacksam för hjälp!


Lena på Högen

  • Inlägg: 55
    • Dalsland
Om du har ett hjul på musen så kan du testa att trycka och hålla in CTRL tangenten samtidigt som du snurrar på mushjulet.

skogaliten

  • Inlägg: 1290
    • -
Tack! :D

Nu har jag skapat normalstorlek igen!

Tänk vad de små gulliga katterna kan ställa till med...

Skogsvilde

  • Inlägg: 16934
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
Katten klev på - tangenten när du hade markerat på sidan.
Markera och tryck på +
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

 

torbjorn

  • Inlägg: 13743
    • Medelpad
Man kan också hålla in ctrl och trycka på - för att minska textstorleken, + för att öka eller 0 för att återgå direkt till standardläge.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

343 gäster, 3 användare (1 dolda)
Anders Flix, GE202

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser