Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Nysande hönor!  (läst 740 gånger)

Ida92

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Nysande hönor!
« skrivet: 01 apr-20 kl 22:47 »
Hej! Jag har en höna som är dålig, hon nyser, harklar sig, rinnande ögon. Detta har pågått i ca 2 månader och är varken bättre eller sämre. Nyser inget blod och andas ej med öppen mun.

Idag började två andra hönor att nysa lite granna..

Jag skaffade hönor för ett år sedan och en av hönorna hann jag ha i ca 2 månader innan jag fick avliva henne. Hon låg utslagen och andades konstigt och hängde med huvudet och kippade efter luft.

Kan det vara ILT?  Hönan har varit dålig så länge nu så tänkte avliva henne imorgon.

Undrar också om man kan vaccinera de nysande hönorna nu eller om de är för sent?

Tångräkan

  • Inlägg: 1967
    • Åland
SV: Nysande hönor!
« Svar #1 skrivet: 02 apr-20 kl 18:10 »
Svårt att inte automatiskt tänka fågelinfluensa när man läser rubriken. Tyvärr kan jag ingenting om hönor och borde inte lägga mig i men om det är ILT är det väl anmälningsplikt på det? Tråkigt är det hur som helst, hoppas någon kan komma med goda råd.
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

299 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Ingela Haapala, Be, Sussare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser