Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  I väntans tider............  (läst 19473 gånger)

TFia

  • Gäst
SV: I väntans tider............
« Svar #40 skrivet: 07 sep-11 kl 20:30 »
underbar blogg du har o så fina hundar  ;D kanske oxå ska skaffa en blogg  ::)
Det tycker jag absolut! Det är framförallt för att valpköparna uppskattar att kunna kolla bilder på sin valp kanske inte dagligen, så åtminstone en eller två gånger i veckan. Och jag slipper sitta på mailen och skicka foton hit och dit. Vet att det var väldigt uppskattat förra kullen. Och när man väl får till bloggen så är det lätt och kul!

JonasWess

  • Inlägg: 199
  • En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #41 skrivet: 12 sep-11 kl 00:09 »
och va dom växer 19 dagar mätta o belåtna  ;D

Vad är det med för blandning i dom här valparna?? Supersöta för övrigt.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #42 skrivet: 13 sep-11 kl 20:24 »
Vad är det med för blandning i dom här valparna?? Supersöta för övrigt.

visste e dom bedårande
Mamma är pomerian (stor sådan  ::) )
pappa är tysk spets och shetland shepdog
dom ser nästan likadana ut faktiskt
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #43 skrivet: 13 sep-11 kl 20:28 »
några bilder till  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #44 skrivet: 13 sep-11 kl 20:36 »
lite bilder på föräldrarna (inte borskämda alls  :-[ )
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

JonasWess

  • Inlägg: 199
  • En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #45 skrivet: 16 sep-11 kl 16:54 »
lite bilder på föräldrarna (inte borskämda alls  :-[ )

Jätte söta Valpar, speciellt den gråa & vita & föräldrar med. Jag tänkte fråga en sak. Har du stamtavla på din Pomeranian tik för jag tycker inte att hon ser renrasig ut???
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #46 skrivet: 19 sep-11 kl 14:49 »
Grattis till alla valpar :D
Blir faktiskt lite avis på er som har valpar men nu har jag faktiskt skaffat egen valp ;D Eller hon har inte kommit hem än för hon är bara sex veckor ;) men hon är min. Jag är storhundsmänniska så vår ny familjemedlem är en blå harlekin flicka av rasen Grand danois :)
Tycker det är så kul att det blivit lite liv i min gamla tråd,hoppas fler utnyttjar den så vi får fortsätta gå i väntans tider o:)
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

JonasWess

  • Inlägg: 199
  • En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #47 skrivet: 22 sep-11 kl 22:53 »
Grattis till alla valpar :D
Blir faktiskt lite avis på er som har valpar men nu har jag faktiskt skaffat egen valp ;D Eller hon har inte kommit hem än för hon är bara sex veckor ;) men hon är min. Jag är storhundsmänniska så vår ny familjemedlem är en blå harlekin flicka av rasen Grand danois :)
Tycker det är så kul att det blivit lite liv i min gamla tråd,hoppas fler utnyttjar den så vi får fortsätta gå i väntans tider o:)
Anette

Grand Danois är fina, men vad stora. jag har haft stor hund förrut. Chow chow & Afghan, men inget så stort som en Grandis, men visst kan jag hålla med om att dom är fina, men sedan är dom ju stora & kostar mycket i foder som en vuxen man varje månad. Mina kostar inte mycket pengar i månaden i foder.

När jag hade Afghan & Chinese Crested samtidigt så räknade jag ut det min Afghan åt på en dag, kunde mina ena chinese på äta på 10 dagar.. Så snacka om skillnad på matpris då i månaden.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: I väntans tider............
« Svar #48 skrivet: 22 sep-11 kl 23:31 »
Vi går i väntans tider med här . SKa bli leonberger valpar ! ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

enetkarin

  • Inlägg: 200
  • Njuter av livet, bakar dinkelbröd.
    • Västergötland
SV: I väntans tider............
« Svar #49 skrivet: 22 sep-11 kl 23:59 »
Vill inte veta att det är Leonberger-valpar på gång ... Då kanske jag frestas att skaffa mig en ... Igen ...

Nina W

  • Inlägg: 3987
    • Värmland
SV: I väntans tider............
« Svar #50 skrivet: 23 sep-11 kl 00:46 »
Citat Jonny och Annette: Jag är storhundsmänniska så vår ny familjemedlem är en blå harlekin flicka av rasen Grand danois

Jag har hørt att Grand danois tar lång tid på sig att bli vuxna och ændå har de kort livslængd. Så vad ær vitsen med att vælja en sådan?!

TFia

  • Gäst
SV: I väntans tider............
« Svar #51 skrivet: 25 sep-11 kl 19:01 »
Grand danois är en underbar hund, och alla storvuxna raser har en kort livslngd, snittet är väl 8 år, men man blir lika ledsen om en hund dör av ålder vid 8 som vid 15... Värre är vl att veterinärräkningarna riskerar att bli höga vid vissa raser. Jag önskar mig en Leonberger eller Berner sennen när jag blir stor :-)

I fredags nedkom min duktiga Sally med fem underbara små valpar :-) Fyra tikar och en hane blev det, helt ljuvliga är dom :-) Bilder finns på bloggen http://sallysvalpar.blogspot.com/

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #52 skrivet: 28 sep-11 kl 08:52 »
Grand Danois är fina, men vad stora. jag har haft stor hund förrut. Chow chow & Afghan, men inget så stort som en Grandis, men visst kan jag hålla med om att dom är fina, men sedan är dom ju stora & kostar mycket i foder som en vuxen man varje månad. Mina kostar inte mycket pengar i månaden i foder.

När jag hade Afghan & Chinese Crested samtidigt så räknade jag ut det min Afghan åt på en dag, kunde mina ena chinese på äta på 10 dagar.. Så snacka om skillnad på matpris då i månaden.

Haha,ja matransonerna skiljer sig ordentligt här hemma också ;D Vår cocker tös äter 3 1/2 dl torrfoder, blandisen 6 dl och vår vuxna grandis äter 2 l per dag. Många säckar blir det att släpa hem varje månad men väl värt varenda krona till min underbara vovvar :-*
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #53 skrivet: 28 sep-11 kl 09:00 »
Citat Jonny och Annette: Jag är storhundsmänniska så vår ny familjemedlem är en blå harlekin flicka av rasen Grand danois

Jag har hørt att Grand danois tar lång tid på sig att bli vuxna och ændå har de kort livslængd. Så vad ær vitsen med att vælja en sådan?!

Det är sant att grandisen tar tid på sig att bli vuxen ca 1 1/2 till 2 år och livslängden är ca 8 år. Precis som med andra raser så gäller det att välja Grand danois med omsorg och se vad uppfödaren valt att avla på. Vissa avlar enbart på storlek vilket gör att hunden får div problem och således kortare livslängd medans andra avlar på att få en sund och frisk hund med bra psyke oavsett om den inte blir högre än ca 70 cm i mkh.
Vitsen med att skaffa Grand danois borde väl vara att man gillar just den rasen precis som andra tycker om dvärgraser ::) Det är ju inte så att jag skaffat grandis bara för att de är stora om du nu trodde det :P Att de sen kanske inte blir lika gamla som andra raser är naturligtvis negativt men samtidigt så kan man aldrig förutspå hur gammal ens hund ska bli, vilket är himla tur.
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: I väntans tider............
« Svar #54 skrivet: 28 sep-11 kl 09:42 »
Vill inte veta att det är Leonberger-valpar på gång ... Då kanske jag frestas att skaffa mig en ... Igen ...

 ;D ;D ;D ;D
Bilden är på min gamla tik som gick bort för 11månader sen .
« Senast ändrad: 28 sep-11 kl 09:44 av Travelerhorses »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #55 skrivet: 28 sep-11 kl 13:58 »
Här är dom nu 6 v
svåra att fota då dom aldrig är stilla i vaket tillstånd  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

JonasWess

  • Inlägg: 199
  • En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #56 skrivet: 28 sep-11 kl 15:04 »
Här är dom nu 6 v
svåra att fota då dom aldrig är stilla i vaket tillstånd  ;D

Åhhh...vilka små sötnos. Kanske missat om Du skrivit, men vad är det för kön på valparna??
Hoppas även att Du hittar bra hem till dom alla.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Nina W

  • Inlägg: 3987
    • Värmland
SV: I väntans tider............
« Svar #57 skrivet: 29 sep-11 kl 04:30 »
Citat: Det är sant att grandisen tar tid på sig att bli vuxen ca 1 1/2 till 2 år och livslängden är ca 8 år. Precis som med andra raser så gäller det att välja Grand danois med omsorg och se vad uppfödaren valt att avla på. Vissa avlar enbart på storlek vilket gör att hunden får div problem och således kortare livslängd medans andra avlar på att få en sund och frisk hund med bra psyke oavsett om den inte blir högre.

Jag tror alla dom dær jættehundarna som inte ens blir tio år i genomsnitt har genetiska defekter, att det ær dærfør dom blir sjuka så tidigt. Kanske ær det så att arten hund egentligen inte skulle bli så stor -att det ær det som ær grundproblemet. Små Chihuahua har ju ofta en del sjukdoms-problem av motsatt orsak -att en hund egentligen inte skulle vara så pytteliten... Jag sjælv vill ha genetiskt friska djur. Jag ælskar islandshæstar, skogkatter, hedemorahøns mm før den skull -att dom ær så fysiskt och mentalt sunda och hærliga.  Men sjælvklart också før de personligheter de ær!

Spindels valpkull ær jættefin, och det var inte dåligt gjort att få med alla på bild!
« Senast ändrad: 29 sep-11 kl 04:34 av Nina W »

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #58 skrivet: 03 okt-11 kl 12:08 »
Åhhh...vilka små sötnos. Kanske missat om Du skrivit, men vad är det för kön på valparna??
Hoppas även att Du hittar bra hem till dom alla.

svartgrå/vit & gul/vit hanar
bruna & grå/vit tikar
växer så det knakar och gör sitt bästa för att riva huset
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

JonasWess

  • Inlägg: 199
  • En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #59 skrivet: 03 okt-11 kl 19:40 »
Ja men så underbart med små valpar, längtar tills den dagen jag själv ska kunna ha min första valpkull. Har haft flera kattkullar förrut under stamnnamnet S*Triconi's på raskatter, Devon Rex, men var några år nu senast. Så mysigt med djurungar, men jag kan säga att valpar är lugnare än kattungar som klättrar upp till gardinstången på långa gardiner & kan inte komma ner sedan så dom sitter & skriker tills man lyfter ner dom, så till sist fick jag lägga upp gardiner på gardinstången så inte kattungarna kunde komma upp i dom, går ju på låda så det är ju skönt.

Men vet att valpar & tuggar på allt & kissar & bajsar inne.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 2 användare
xaelanar, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser