Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp till lohman?  (läst 1287 gånger)

Tupp till lohman?
« skrivet: 30 maj-19 kl 21:27 »
Hej!
Nybliven hönsägare till 15 lohmandamer och tänkte skaffa en tupp till dom!
Tips på ras? Och skulle det finnas någon på småländska höglandet som har över är köp intressant :)

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Tupp till lohman?
« Svar #1 skrivet: 30 maj-19 kl 22:24 »
vit leghorn.. silverudds blå... blomme eller nån annan tupp i den storleken..
Fjäderfän och kaniner

kompromiss-minimalist

  • Inlägg: 11
    • Södermanland
SV: Tupp till lohman?
« Svar #2 skrivet: 13 sep-19 kl 10:12 »
Hej! Du har säkert redan skaffat en tupp så det här kanske är lite OT men jag har också Lohman höns och skaffade dem en stor, vacker Sussex tupp. Problemet jag hade var att min bruna Lohman var riktigt aggressiv mot tuppen (försökte bita huvudet av honom bokstavligen men eftersom hon är bra mycket mindre lyckades hon inte). Så ha tuppen helst i en temporär inhägnad bredvid hönsen så de vänjer sig vid hans närvaro. Här tog det nästan tre hela dagar av oro innan hönsen begravde stridsyxan (då växlade jag så hönsen var i yttergården, tuppen i hönshuset och tvärtom men tuppen tvingades sova ute i gården). Jag hade semester så jag kunde sitta med dem när de var tillsammans. Hoppas det går/gått bra för dig och hönsen har hittat en trevlig karl :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser