Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  AKUT HJÄLP!!!  (läst 1169 gånger)

Stora bocken Bruse

  • Inlägg: 66
AKUT HJÄLP!!!
« skrivet: 16 mar-08 kl 17:42 »
Var ut och fodrade kraftfoder och sen höll jag på med lite annat och nu en timme senare står min ena tacka och hänger och hostar..
Måste sitta mat på fel ställe eller om det stockade sig när hon åt..

Hur får jag bor det?? HUr kan jag hjälpa henne? Jag är förtvivlad  :'(

spamsy

  • Gäst
SV: AKUT HJÄLP!!!
« Svar #1 skrivet: 16 mar-08 kl 17:52 »
Ring din veterinär om du inte redan gjort det! Distriktsveterinär borde kunna ge snabbt råd!

Henning

  • Inlägg: 706
SV: AKUT HJÄLP!!!
« Svar #2 skrivet: 16 mar-08 kl 18:03 »
Det låter som foderstrupsförstoppning. Oftast löser det sig själv på fåren. Annars kan veterinären ge en spruta Vetalgin som verkar avslappnande på muskulaturen i strupen.

Stora bocken Bruse

  • Inlägg: 66
SV: AKUT HJÄLP!!!
« Svar #3 skrivet: 16 mar-08 kl 18:48 »
Nu är hon pigg igen.. Vi masserade halsen och grejade sen lossnade det.. om det var för vi hjälpte till eller om det var som Henning sa att det släppte av sig själv det vet jag inte.. Men tack och lov är hon ok igen..

Har varit med om att hästen fått foderstrupsförstoppning och då var det strömsholms hästklinik och operation som gällde.. 
VÄLDIGT glad för hennes skull att det lossna så snart.. :)

Tack för råden


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

357 gäster, 2 användare
Nora_, LavondaSto

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser