Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppar som inte låter så starkt  (läst 2044 gånger)

anemon

  • Inlägg: 1
Tuppar som inte låter så starkt
« skrivet: 11 apr-18 kl 13:01 »
Någon som känner till någon hönsras där tuppens läte inte är så starkt?

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Tuppar som inte låter så starkt
« Svar #1 skrivet: 11 apr-18 kl 20:55 »
Brahma galer mindre än andra tycker jag..
Fjäderfän och kaniner

Malina77

  • Inlägg: 9
    • Hälsingland
SV: Tuppar som inte låter så starkt
« Svar #2 skrivet: 27 jan-19 kl 09:26 »
Brahmatupparna som jag har låter nästan som ylande hundar, lite entonigt. Det är absolut ett dovt läte men rätt mycket kraft ändå.

Nina W

  • Inlägg: 3987
    • Värmland
SV: Tuppar som inte låter så starkt
« Svar #3 skrivet: 27 jan-19 kl 11:39 »
En gång i tiden så hälsade jag på hos en som födde upp ganska många raser och åkte på hönsutställningar. Hon sa att enstaka tupp, oavsett ras, inte hade någon stark stämma och de brukade hon sälja till folk med känsliga grannar. För övrigt så gal tupparna mycket mer om det finns en annan tupp inom hörhåll. Jag har också märkt många gånger att kommer det gäster och vi står och kacklar vid hönsgården så börjar tuppen gala. Han vill väl tala om att "de här är mina, kom inte och säg något annat!!!.  :) Och då försöker vi överrösta honom men då gal han bara ännu värre.  ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

747 gäster, 4 användare (2 dolda)
xaelanar, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser