Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Köpa hus - hyra ut  (läst 1062 gånger)

Poppy

  • Inlägg: 1
    • Småland
Köpa hus - hyra ut
« skrivet: 20 mar-19 kl 09:08 »
Undrar om någon har goda råd att ge - hade för avsikt att köpa mitt barndomshem -
för att hyra ut - nuvarande lån - (som står på min mor) finns i SBAB - där får man inte låna
till hus som man inte själv ska bo i - till saken hör att jag har två fastighetslån i Swedbank -
så jag är belånad för min inkomst - rätt högt - men det finns utrymme kvar på de fastigheterna -
att låna - upp till 85 % - men det hjälper ju inte när man tänker på lånetaket - jag är själv om
lånen .....tillbaka till mitt barndomshem - som inte kommer att kosta mer än max 300.000
Hur kan jag låna till det på bästa sätt ....är som sagt snart uppe i lånetaket....ska jag ge upp tanken....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

827 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, LimJans, von tratt, ärt, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser