Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Praktiskt ekonomi.  (läst 25985 gånger)

Existens!

  • Gäst
SV: Praktiskt ekonomi.
« Svar #20 skrivet: 27 dec-12 kl 11:39 »
ok. Jag har inte följt med så mycket på ekonomitavlan, så kan inte uttala mig om det, men är generellt intresserad av ekonomi så det kan ju tänkas ändras, och tycker det skulle vara tråkigt om teoretiska trådar försvann. Kunde det funka med tydligare regler och strängare moderering i de teoretiska diskussionerna, eller skulle det bara upplevas provocerande och leda till massa arga inlägg?

Det är ju det, när jag går in på ett diskussionsforum, så är jag intresserad av MEDLEMMARNAS syn på saker och ting. Texter och videoklipp kan jag surfa efter själv, det är bara om det är relevant för vad medlemmarna själva skriver som det kan vara intressant med LÄNKAR för mer kött på benen till den som vill.



Här är tex en tråd som blev en orgie i youtubeklipp, och på en av de sista sidorna så har då moderator tröttnat.. :)

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=77449.0

Midvinter

  • Inlägg: 737
    • Dalarna
SV: Praktiskt ekonomi.
« Svar #21 skrivet: 27 dec-12 kl 12:41 »
Den tråden tycker ju jag förståss var väldigt intressant, även om jag inte tog mig tid att läsa allt nu. Synd om såna teman ska tas bort. Men jag håller med om att youtubeargumentationen blir lite jobbig, hade vart bättre om de gjorde som moderator sa. Min åsikt.

Frågan är om det finns folk i forumet som vill diskutera på det viset. Jag hade uppskattat det, men om jag är den enda, så hjälper det inte så mycket. Om alla som är intresserade i ämnet vill använda youtube-argumentation och sådan raderas, så blir det liksom inte så mycket diskussion. Så det beror lite grann på vilken slags vilja det finns bland folk, jag vet inte sånt.

För all del, jag har ingenting emot att det kan finnas en tavla där folk får byta filmklipp med varandra heller, men personligen tror jag att jag kommer tycka den är ganska ointressant.

Sen så finns det ett praktiskt problem. Kommer inte ihåg när, vad eller var på alternativ, men jag trodde jag la in en länk till ett youtubklipp en gång, men det kom upp som inbäddad film. Kanske jag som är ett tekniskt miffo, men det hade nog hjälpt om inklistrade länkar visade som just länkar och inget annat. (Så verkar det ju ha blivit nu, men det kommer ett stort, blankt fält där filmen skulle ha ha varit, i alla fall i min webbläsare)
Det är ju inget hinder för att skriva en liten sammanfattning av filmen, vad man tänker om den och varför den är så viktig att man vill länka till den, men ändå. Ville bara påpeka det.

Nu blev det långt igen, saken är bara att jag tycker det är tråkigt om teoretiska diskussioner försvinner, men hade uppskattat att få mer av medlemmarnas egna reflektioner och mindre youtube.
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

pyromanen

  • Gäst
SV: Praktiskt ekonomi.
« Svar #22 skrivet: 27 dec-12 kl 14:06 »
Eftersom min dator är lite småseg så hoppar jag nästan alltid över youtubeklipp och har därmed inte varit besvärat av dom (men inte heller haft behållning då).
Jag tycker alternativ ekonomi är ett mycket viktigt ämne. Det behövs i högsta grad alternativ till nuvarande ekonomiska "system". Och självklart inte enbart teoretisk, men ibland kanske det behövs teoretiska diskussioner innan man kan genomföra saker i praktiken.

take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Praktiskt ekonomi.
« Svar #23 skrivet: 18 feb-13 kl 15:48 »
Jag har faktiskt efter det släppt in några teoretiska trådar igen och de har levt ett tag. Så länge de är några få och om det inte startas 20 snarlika trådar kommer jag att låta dem vara ifred.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Banjo

  • Inlägg: 1
SV: Praktiskt ekonomi.
« Svar #24 skrivet: 08 okt-15 kl 03:51 »
Det är ju ändå ingen som skriver nåt om ekonomi över huvud taget. Bara en massa tjafs och kritik mot den nya ansvarige och mot varandra... Moget!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

758 gäster, 8 användare (1 dolda)
xaelanar, Mathias Lundgren, javill, magtob, papwe, Fiaaa, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser