Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Angorageten fäller pälsen???  (läst 981 gånger)

eva f

  • Inlägg: 397
    • Ångermanland
Angorageten fäller pälsen???
« skrivet: 06 maj-10 kl 10:16 »
Vår lilla Astrid har börjat fälla pälsen, är det normalt? Jag klippte henne ganska sent i höstas och tänkte att det är nog dags att klippa henne nu igen. Men hon verkar ha börjat fälla pälsen, eller kan det vara något annat? Hon har väl inte fått kryp som äter upp pälsen? Kan de få det???? Nu blir jag riktigt orolig. Jag tänkte släppa ut henne en till två veckor efter klippningen till fåren, men om det är kryp kan väl det smitta till dem också och det vill jag inte. Kan någon tala om vad detta är? Hoppas på att det är naturlig fällning av pälsen!!!!

renee d

  • Inlägg: 408
SV: Angorageten fäller pälsen???
« Svar #1 skrivet: 06 maj-10 kl 12:21 »
Nogle Angora geter har mjölke geter gener. Der var engång avel arbejde at producerer Cashgora geter. Dom fäller och det er normalt

eva f

  • Inlägg: 397
    • Ångermanland
SV: Angorageten fäller pälsen???
« Svar #2 skrivet: 06 maj-10 kl 13:42 »
Tack och lov!!!! Tack för ditt svar! Då kan jag lungt klippa henne och släppa henne med fåren så småning om. Tack igen!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 1 användare
Nörd Otaku

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser