Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Ryckig gångstil  (läst 680 gånger)

rovis

  • Inlägg: 19
    • Gotland
Ryckig gångstil
« skrivet: 24 apr-19 kl 12:26 »
Har en höna som har börjat gå helt jättekonstigt, benen liksom rycker framåt/uppåt väldigt styltigt som vore det nå galet med musklerna men jag blir osäker, finns det nån sjukdom med liknande symptom, typ muskelstelhet? Är osäker på huruvida hon lider av det, hon kan typ springa och sandbada å sånt men det ser ju inte bra ut. Känner någon igen sej?  Hur konstig får en höna bli innan det är dags å ta farväl? Vad kännetecknar när hönan lider?

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Ryckig gångstil
« Svar #1 skrivet: 24 apr-19 kl 22:16 »
Jag har en likadan höna. Jag har frågat många kunniga men ingen vet riktigt mer än att ”det händer ibland”.

Hon är också pigg och äter, samt lägger ägg. Vi har inte fött upp henne själv utan köpt henne från uppfödaren. Även denne står frågande.

Jag köpte henne i september och hon har fått leva än så länge men snart är det dags att avliva. Hon börjar få svårt att sitta på nattpinnen.

Det som bestämmer för mig är om hon verkar ha ont och/eller om hon inte kan fly från de andra om hon skulle bli attackerad. Även allmänna intrycket är viktigt.

Onödigt lidande ska inga djur utsättas för.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser