Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Om vegetarisk mat i Handboken!  (läst 11232 gånger)

Halte

  • Gäst
Om vegetarisk mat i Handboken!
« skrivet: 09 nov-11 kl 22:47 »
Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information, men inom ämnet "Grönsaker" finns i dagsläget ingen information. Din hjälp behövs för att fylla på med information. Alla kan skriva i Handboken efter att ha registrerat sig och all information är välkommen, stort som smått! Så ta chansen att hjälpa till att bygga en svensk självhushållar-bibel!

>> Till "Mat" i Handboken
>> Till Handbokens startsida
« Senast ändrad: 10 dec-12 kl 10:18 av Petter B »


Oodles of Joy

  • Inlägg: 13
    • Södermanland
SV: Om vegetarisk mat i Handboken!
« Svar #2 skrivet: 21 mar-17 kl 11:17 »
Jag hade totalt missat att handboken existerade, tackar! :D
...Tycker jag.

kretslopp

  • Inlägg: 2244
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Om vegetarisk mat i Handboken!
« Svar #3 skrivet: 10 feb-20 kl 16:09 »
Ett suveränt sätt att laga till och tina grönsaker är ånggryta, en sådan där med en eller silhålsdelar staplade på en gryta med en skvätt vatten i. Dom olika ingredienserna ger inte varandra smak fast dom lagas ihop.
kretslopp

bos taurus

  • Inlägg: 81
    • Uppland
SV: Om vegetarisk mat i Handboken!
« Svar #4 skrivet: 27 sep-21 kl 12:10 »
I år har jag väldigt mycket paprika, vilket är fantastiskt, så jag undrar om någon har och vill lägga upp ett bra recept på inlagd paprika som håller sig krispig? Det skall därför inte vara inläggningar med olja..

lichiplommon

  • Inlägg: 542
    • Hälsingland
SV: Om vegetarisk mat i Handboken!
« Svar #5 skrivet: 28 sep-21 kl 08:18 »
Jag hade totalt missat att handboken existerade, tackar! :D
den är ju inte helt lätt att hitta.....

 

Barcheus

  • Inlägg: 1
    • Medelpad
SV: Om vegetarisk mat i Handboken!
« Svar #6 skrivet: 25 jul-22 kl 11:43 »
Va kul här ska jag botanisera! Har gått med i en tillsammansodling och söker recept då jag aldrig tagit tillvara på vissa av grönsaker som oflas där. Spännande! Tack!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

330 gäster, 2 användare
xaelanar, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser