Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sätta buskar och fruktträd vid väg?  (läst 1958 gånger)

12342345

  • Gäst
Sätta buskar och fruktträd vid väg?
« skrivet: 19 jan-11 kl 18:01 »
Nuuu behöver jag lite tips och råd av er!  ;D Jag funderar på att plantera träd och buskar på tomten till våren/sommaren MEN det enda stycket mark som skulle kunna funka ligger intill en en väg som är ganska hårt trafikerad av lastbilar och så. Det är nackdelen med bo i skogen brevid en stor såg  :-\ Till frågan, hur mycket tar frukt och bär åt sig av avgaser och annat skit som bilar släpper ut? Naturligtvis ska man ju skölja av allt innan man äter det.

Björn T

  • Inlägg: 41
    • Skåne
SV: Sätta buskar och fruktträd vid väg?
« Svar #1 skrivet: 25 jan-11 kl 19:49 »
Om jag minns rätt så bör man inte plocka frukt/bär närmare än 50 m från trafikerad väg. De tar tydligen åt sig en hel del.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 4 användare
GE202, Niklas Nyström, peterm, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser