Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  syskonbarn?  (läst 986 gånger)

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
syskonbarn?
« skrivet: 25 sep-08 kl 20:55 »
Idag när jag kom hem från jobbet var det ett fasligt liv hos getterna. Hade tagit ifrån småbockarna förra veckan och de har svårt att skiljas trots att de ser sina mammor. Småbockar förresten, de är 3-4 mån.
I alla fall gick jag dit och då visar det sig att de två smågetterna, systrarna, var inne hos bockarna fast dörren till kätten var stängd och det är så högt att de inte kan hoppa över. Undrar hur det gått till. Flickorna har aldrig tagit sig ur stora kätten heller så allt är ett mysterium.

Nu undrar jag, kan det ha "hänt nå't" och om de är betäckta måste det ju vara alldeles för tidigt?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Mmmm

  • Inlägg: 727
    • Övriga världen
SV: syskonbarn?
« Svar #1 skrivet: 28 sep-08 kl 01:43 »
Jag säger bara en sak...underskatta aldrig en kåt , förlåt brunstig, get   :P

http://www.boergoats.com/clean/articles/humor/PeggySue.mov

« Senast ändrad: 28 sep-08 kl 10:36 av Mmmm »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 4 användare (2 dolda)
tuslus, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser