Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Låna bock....  (läst 958 gånger)

Cujsan

  • Inlägg: 149
  • Vila i frid Ceasar, glömmer dig aldrig ...
    • Hermansdal
Låna bock....
« skrivet: 11 mar-08 kl 07:59 »
Hej!

Det är en tjej som vill låna min snygga  ;) bock för att betäcka hennes getter.
Då undrar jag vad som är bäst, att hennes getter flyttar in till oss och min getflock eller att hon lånar min bock och har han hos sina djur?  :P

Mvh

Maria
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Låna bock....
« Svar #1 skrivet: 11 mar-08 kl 11:18 »
Hur många getter har hon? Menar, kanske är lättare att flytta en bock än att flytta 57 getter  ;)

Cujsan

  • Inlägg: 149
  • Vila i frid Ceasar, glömmer dig aldrig ...
    • Hermansdal
SV: Låna bock....
« Svar #2 skrivet: 11 mar-08 kl 12:16 »
Ha ha, jo det e klart ;D...

Hon har två getter. Antar att det inte e så knusligt utan bara flytta den man känner för. Jag vet ju att med hundar brukar man flytta tiken till hanen (eller va det tvärtom?...   ??? ;D), ha ha ha, som ni hör har jag ingen ANING....   :-[ :-[ :-[

/ Maria
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: Låna bock....
« Svar #3 skrivet: 12 mar-08 kl 10:44 »
Jag använde mig av lånebock när jag hade getter.
Bocken kom till oss och skojsade en månad med getterna sedan for han hem och resulatatet av skojset kom efter fem månader ;D
Då getterna i regel är blygare o försiktigare än bockarna som tänker med det... hmm andra huvudet :-[ så är det bättre att låta bocken komma till getterna än tvärs om.

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Cujsan

  • Inlägg: 149
  • Vila i frid Ceasar, glömmer dig aldrig ...
    • Hermansdal
SV: Låna bock....
« Svar #4 skrivet: 12 mar-08 kl 13:33 »
Ha, ha, ha  ;D jo de är verkligen sugna typ.. jämt ha ha

Å han e ju inte blyg av sig precis..

Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 3 användare
Nataks, ärt, Slowfox

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser