Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bara undrar  (läst 5754 gånger)

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
bara undrar
« skrivet: 09 maj-09 kl 18:30 »
hej jag undrar hur mycket en gammal typ av päls  som går till stövlarna
sån typ forbönderna har ??? ;D  bara vill veta vad det fina plaget kostar   ;)
                                   MVH Jimmy
« Senast ändrad: 17 maj-09 kl 15:08 av Jimmy G »
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #1 skrivet: 09 maj-09 kl 19:27 »
jag är lite lång bara ca 191cm lång ::)
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #2 skrivet: 02 jun-09 kl 11:46 »
ingen som vet ??
 :'(
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: bara undrar
« Svar #3 skrivet: 12 jul-09 kl 11:01 »
Vill du köpa en ny tillverkad, eller en gammal? En ny är väl enklast att kolla med någon som tillverkar o säljer sådant! Eller hade du tänkt sy en själv? Då kollar du ju priser på skinn hos något berederi.

 

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #4 skrivet: 21 aug-09 kl 15:16 »
en ny tillverkad
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
SV: bara undrar
« Svar #5 skrivet: 22 aug-09 kl 12:51 »
Det är ju helt beroende av vad för slags päls du vill ha. Det är ju ganska stor prisskillnad på får och silver-räv. ;) Jag har aldrig sett en ny sån päls, men jag tror inte att du skulle kunna hitta nån som gör den för mindre än 10 000, oavsett typ av päls... Det är svårt att göra en sån lång päls, nåt som jag nog bara skulle anförtro till en duktig körsnär, och dom växer ju inte på träd nuförtiden.
/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #6 skrivet: 24 aug-09 kl 16:16 »
gammal då ?
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
SV: bara undrar
« Svar #7 skrivet: 24 aug-09 kl 16:44 »
Kolla blocket och Tradera. Har ingen aning om vad en sån kan tänkas gå på. Har sett en av varg en gång, men den var garanterat inte till salu... ;)
/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: bara undrar
« Svar #8 skrivet: 24 aug-09 kl 16:47 »
Det brukar säljas någon hundskinnspäls då och då på auktioner här uppe i Norrland, men jag har ingen riktig koll på priser, det beror nog på skick och vilka som är på auktionerna. I annonsen brukar det stå Forbonde päls.
Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
SV: bara undrar
« Svar #9 skrivet: 24 aug-09 kl 17:57 »
Ja, forbonde-päls eller kör-päls kan man oxå kolla efter...
/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: bara undrar
« Svar #10 skrivet: 25 aug-09 kl 11:16 »
Det brukar säljas någon hundskinnspäls då och då på auktioner här uppe i Norrland, men jag har ingen riktig koll på priser, det beror nog på skick och vilka som är på auktionerna. I annonsen brukar det stå Forbonde päls.
Mvh Charlotte
Se bara till att hundarna inte är plågade till döds i till exempel Kina.  Om Du köper ny.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: bara undrar
« Svar #11 skrivet: 25 aug-09 kl 11:26 »
Nej, Nej, Nej;)
Jag menade förstås gamla pälsar. Det känns ju lite makabert egentligen...
Jag minns hur hemskt jag tyckte det var när jag gick i lågstadiet och en av mina klasskompisar kom och visade sina handskar som hon ärvt från sin pappa som var gjorda av hans favorithund...
Men det var väl bra att man tog vara på allt.
Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: bara undrar
« Svar #12 skrivet: 25 aug-09 kl 21:44 »
Aha!  Då så!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #13 skrivet: 08 nov-09 kl 22:47 »
nu har jag tittat mycket på blicket och över hella internet och finner inget jag har ochså tittat hos morfar men va så vad mäniskar var förr jag är för lång och för tjock för den delen hehe  ;)
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Ptr

  • Inlägg: 180
    • Västergötland
SV: bara undrar
« Svar #14 skrivet: 14 nov-09 kl 18:11 »
Du får köpa flera och skarva ;)

Ptr
Bara för att man känner att man borde, men det inte blir av så kan även möjligheten att man kunde, om det bara blev av även det vara rätt trevligt.

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #15 skrivet: 22 nov-09 kl 10:30 »
hmm blir det inte lite för dyrt  ??? ;D
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

ovis

  • Inlägg: 2
SV: bara undrar
« Svar #16 skrivet: 22 nov-09 kl 11:08 »
Kolla med Antik & Begagnat i Brunflo, tfn: 063-210 65, antikobeg@yahoo.se! De har haft sådana tidigare vet jag. Begagnade förstås. De fanns i ett litet rum på övervåningen som man fick klättra upp till på en stege. Några tusen kronor, olika skick.

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #17 skrivet: 28 dec-09 kl 19:02 »
hittar inget  :'(  jag vill ha kläder som man hadde på 20talet att använda som kör kläder och upp visnigns kläder
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

tinna.m

  • Inlägg: 2451
    • Skåne
SV: bara undrar
« Svar #18 skrivet: 28 dec-09 kl 23:15 »
Har du kollat på gamla frackar? Brukar gå att få för typ 200:-
Ser ju snyggt och "gammalt" ut.
Du är 191cm lång och "stor" säger du, vad kan det tänkas bli i storlek/bredd?
Så kan jag hålla koll på alla loppisar jag går på  :)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Jimmy G

  • Inlägg: 224
    • Södermanland
SV: bara undrar
« Svar #19 skrivet: 31 dec-09 kl 20:19 »
nja det har jag tittat på men det ser lite för  "fint" ut jag vill ha så man ser ut som en bonde från den tiden.   jag är 193cm lång nu och har ingen anig om storlekarna på mina kläder bara det är stora och då menar jag stort typ 4-5 xl  mvh jimpa
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser