Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kycklingar eller höns??  (läst 438 gånger)

dodder

  • Inlägg: 95
    • Västergötland
kycklingar eller höns??
« skrivet: 22 mar-10 kl 20:41 »
hej
skall skaffa några orpington till sommaren, vill att de skall bli orädda för oss i familjen då de skall gå fritt i så stor mån som möjligt(dagtid).
skall jag köpa ägg eller vuxna??
hur mycket jobb är det för en nybörjare att få fram kycklingar? lönar det sig i form av att de blir tama?
//lotta
bor med 2 barn och underbar man i hus från -24, odlingar, växthus, höns,vaktlar, angorakaniner och annat smått å gott....

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: kycklingar eller höns??
« Svar #1 skrivet: 22 mar-10 kl 20:56 »
Orpington är en rätt lugn ras och lätt att få tama. Jag har köpt både ägg kycklingar och vuxna djur och alla har blivit trevliga och tama fåglar.   :-*

Köper man ägg och kläcker själv eller unga kycklingar kan man ju prägla dem ännu mer men jag har inte upplevt att Orpington är en ras man måste göra det på för att få en trevlig flock.

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

dodder

  • Inlägg: 95
    • Västergötland
SV: kycklingar eller höns??
« Svar #2 skrivet: 23 mar-10 kl 08:39 »
ok ok... lutar nog åt vuxna då...
vet du någon runt göteborg som föder upp? gula orpington...
tack för svaret..
bor med 2 barn och underbar man i hus från -24, odlingar, växthus, höns,vaktlar, angorakaniner och annat smått å gott....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

420 gäster, 4 användare
JuliaMF, Idd, Gröfre Slissing, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser