Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Afrikanska dvärggetter, frågor.  (läst 1336 gånger)

Hanna H

  • Inlägg: 54
    • Skåne
Afrikanska dvärggetter, frågor.
« skrivet: 05 jul-12 kl 11:34 »
Har just gått loss med lie på tomten. Helt fantastiskt vad den orkar skära sig igenom, även sly följer med. Det lien dock inte skär igenom är sten och då jag bor på en rullsetensås så har jag mycket av den varan på tomten. Slog mig att jag kanske borde skaffa mig ett par små drängar som kan hålla min tomt fri från sly och högt gräs och min tanke föll på afrikanska dvärggetter.
Någon som har erfarenhet om hur duktiga dessa är på att hålla markerna öppna? Var kan jag finna info om foder, stängsel, skötsel mm. Jag tackar för all info jag kan få.
 Marken jag behöver hålla efter är på ca 3000kvm och min tanke är att dela in den i flera små hagar.

Sussilo

  • Gäst
SV: Afrikanska dvärggetter, frågor.
« Svar #1 skrivet: 05 jul-12 kl 12:24 »
Kul att du funderar på getter :)! Men om du ändå ska skaffa ett par, varför inte passa på att göra en insats för någon av våra egna utrotningshotade raser och skaffa ett par allmogegetter som göinge-, jämt- eller lappgeten? De är härdiga och utmärkta slyröjare. Här kan du få mer vägledning om de raserna:   http://www.allmogegeten.se/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

689 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser