Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  örtkurs!  (läst 7059 gånger)

cesilvo

  • Inlägg: 3
örtkurs!
« skrivet: 04 mar-06 kl 10:03 »
Örtkurs distans finns på nätbildarna.nu
jag går där själv just nu och
tycker det är roligt och fantastiskt att byta erfarenheter och boktips och alla fantastiska websidor som finns.
Rekomenderas!
cecilia

Sanna

  • Gäst
Re:örtkurs!
« Svar #1 skrivet: 28 jul-07 kl 21:17 »
Tack för tipset! Har just anmält mig.  :)

Honungsfacelia

  • Gäst
Re:örtkurs!
« Svar #2 skrivet: 16 sep-07 kl 17:50 »

Åh, den kursen låter ju jätterolig. Tyvärr var det ju för sent att anmäla sig nu...den kanske kommer igen?

aino

  • Inlägg: 130
Re:örtkurs!
« Svar #3 skrivet: 28 dec-07 kl 23:55 »
Är jättesugen på kurs och har hittat att axelsson's har en helgkurs i maj. Dock tycker jag att det känns lite dyrt - men det kanske det är värt? Någon som har erfarenhet? Jag hittade örtkursen på nätbildarna.nu (sista anmälan 1/2) som jag ska anmäla mig till så jag vet inte om det kanske blir överkurs att gå den på axelssons oxå. Där får man ju ändå lära sig tinkturer/salvor iof...

Nu blev jag så osäker.. man får ju 10% rabatt om man anmäler före årsslut...
http://www.axelsons.se/tidopris.asp?ID=203

aino

Bibi

  • Inlägg: 21
  • Honungsbutiken i Höga Kusten
    • Ångermanland
    • Honungsbutiken
Re:örtkurs!
« Svar #4 skrivet: 04 jan-08 kl 17:41 »
I höst har jag gått kursen som nätbildarna har.
Toppenbra kurs  som jag vill rekommendera till andra.
Bitvis kan den vara lite avancerad, men man tar åt sig det man kan och vill och den har för mig varit mycket inspirerande.
Biodlare, håller åsbohöns  och Svensk blå anka (bägge genbank)
Sommarcafé med honungsmaker

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Re:örtkurs!
« Svar #5 skrivet: 28 jan-08 kl 12:17 »
Jag har blivit antagen till nätbildarnas örtkurs. Jättekul ;D ;D ;D!!!
« Senast ändrad: 28 jan-08 kl 12:18 av anette i bugared »
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

fungilla

  • Inlägg: 268
SV: örtkurs!
« Svar #6 skrivet: 14 apr-08 kl 22:58 »
Hej
Vet att det är för sent men det kanske blir fler kurser. Ni kan väl berätta lite om Örtkursen ni  som gått där.
det känns bra att fortfarande kunna vara optimist och att tro på naturen

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: örtkurs!
« Svar #7 skrivet: 21 apr-08 kl 20:38 »
Hej
Vet att det är för sent men det kanske blir fler kurser. Ni kan väl berätta lite om Örtkursen ni  som gått där.

Tyvärr var den en stor besvikelse. Jag hade hoppats på diskussioner och utbyte av erfarenheter m.m., men det var lika torrt  :P som att läsa en gammal bok i ämnet.
Upplägget fungerade inte, redovisningarna gjordes i en massa olika format, vilket gjorde det omöjligt eller oerhört krångligt att ta del av vad de andra skrev (ett problem som påpekades av flera, men som inte blev nån rätsida på under den tiden jag deltog).

Jag hoppade av efter halva tiden.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

git

  • Inlägg: 806
    • På våran gård är det
SV: örtkurs!
« Svar #8 skrivet: 22 apr-08 kl 08:31 »
Jag har gått flera kurser för Lisbeth Ahlmark från Väne-Åsaka.
Lärde mig massor
Odling, sorter, salvor o massor, hon hade på den tiden en kurs som hette Örter kronor och ören (tror jag).
Jag var då med i örtasälskapet, där var vi många som odlade och tilverkade smått o gott av örter, bara tidningen var ett uppslagsverk i sig.

Nu när jag tänker efter så har tiden gått fort, när jag höll på som mest var inte bäbisen född och han är 11 år nu :-[
Men någon borde det ju finnas kvar av oss som var aktiva på den tiden, som har kurser ännu.
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: örtkurs!
« Svar #9 skrivet: 22 apr-08 kl 08:53 »
Örtasällskapet hittar man här
http://www.ortabladet.com/
Jag var medlem i några år, men det rann liksom ut i sanden för min del, men inte pga örtasällskapet utan för att jag fick andra intressen.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

alternaiv

  • Inlägg: 9356
    • Småland
    • Tvåleriet
SV: örtkurs!
« Svar #10 skrivet: 20 maj-08 kl 09:22 »
Örtasällskapet hittar man här
http://www.ortabladet.com/
Jag var medlem i några år, men det rann liksom ut i sanden för min del, men inte pga örtasällskapet utan för att jag fick andra intressen.


Deras hemsida verkar inte vara uppdaterad sedan 2007.
Tvättvålsmakare och importör av indiska tvättnötter.
www.tvaleriet.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 4 användare
Tur-Johan, Karlun3, norrbottn, Angellore

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser