Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Påbyggnad, 1800-tals torp i Järvsö  (läst 2771 gånger)

erika i Busk

  • Inlägg: 13
    • Hälsingland
Påbyggnad, 1800-tals torp i Järvsö
« skrivet: 25 dec-04 kl 17:27 »
Hej
den 28/11 la jag in följande under Kontakter:
Citera
Hej
Blir snart Hälsinge på riktigt i mitt torp och jag söker kontakter i trakten som är intresserade av utbyte av diverse tjänster!
Måste bygga till för torpet är för litet, helst höja taket på min låga råvind. Har inte tummen mitt i handen men vågar mig inte på sånt här själv. Händig snickare skulle sitta fint att ha som bekant... Kan självklart betala med både pengar, husrum och mat eller som sagt utbyte av tjänster.
Men det vore oxå roligt att höra om att höra av dig som bor i skogen runt Järvsö och strävar efter ett enklare liv, kanske utflyttad stadsbo som jag.
//Erika

Fick inga svar tyvärr :'(, men jag försöker igen för det måste väl finnas några likasinnade i trakten!!?? ???

//Erika, igen

Jan M Hedlund

  • Gäst
Re:Påbyggnad, 1800-tals torp i Järvsö
« Svar #1 skrivet: 28 dec-04 kl 18:45 »
är det en timmerbyggnad eller??? berätta mer om vinden om det är timmer så måste man ju lägga på några varv extra och det är ju inte värdens enklaste åtgärd
« Senast ändrad: 28 dec-04 kl 18:46 av Revolution »

JanH

  • Gäst
Re:Påbyggnad, 1800-tals torp i Järvsö
« Svar #2 skrivet: 04 jan-05 kl 09:39 »
Hej!
Finns bilder på höjning av ett timmerhus på denna sida http://w1.522.telia.com/~u52221277/ men det var i samband med en flyttning. Man kan ju också höja huset med en regelkonstruktion men en utbyggnad är kanske enklare. Har du ritningar, bilder och tomtkarta du kan lägga ut eller maila
så kan jag ge dig ett enkelt  förslag.
MVH
Jan



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

363 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser