Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skumma växter  (läst 27121 gånger)

Häxan & Trollgubben

  • Inlägg: 70
    • Värmland
SV: Skumma växter
« Svar #60 skrivet: 04 jul-18 kl 19:59 »
Någon som provat så Moringafrön och vet när, var och hur de ska sås?

Moringa kräver mycket ljus och värme året runt för att må bra i vårat klimat. Tål ej frost så kan nog kanske överleva i de sydligaste delarna av landet. Tycker ej om blöta fötter så jag rekommenderar starkt att de planteras kaktusjord med lite maskgödsel inblandat!

malarmaster

  • Inlägg: 5258
    • Småland
SV: Skumma växter
« Svar #61 skrivet: 04 jul-18 kl 21:22 »
om du menar uteklimat i södra sverige så har vi också vintrar,dvs frost och snö. tropiska växter bör man ha i uppvärmda växthus på vintern.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

264 gäster, 1 användare
TW

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser