Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  SymBeeotic (igen)  (läst 742 gånger)

The Swedish Lord

  • Inlägg: 15
SymBeeotic (igen)
« skrivet: 15 mar-20 kl 12:56 »
Läst både deras vetenskapliga artiklar och artiklar här på forumet och övriga ställen.
Finns det någon som nu har erfarenhet av detta och i så fall vad är resultatet?

Köper inte resonemanget att de har kvar sin flora om man matar enbart med socker så jag är av tron att matar man med socker så är mängden goda bakterier mycket lägre i bikupan än om man tillsätter dessa. Visst kan man ha friska bin med låg andel goda bakterier, precis som hos oss människor så syns oftast en sådan brist när vi väl blir sjuka och det går åt söder snabbare än man anar.

Så vad är erfarenheterna på detta forum, någon som testat, fortfarande använder och resultaten av detta?

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: SymBeeotic (igen)
« Svar #1 skrivet: 16 mar-20 kl 14:17 »
Vi brukar ge våra bin för att stärka samhällena. Ex. till avläggare som verkar svaga, eller annan orsak.
Vi köpte upp ett ganska stort lager och enligt datumstämplingen så har de "gått ut" men de ligger ju i frysen, så det borde ju funka.
Bina älskar det, jag trycker ut SymBeeotic ovanpå ramarna och alla bina rusar upp och står tätt tätt i rad och surplar i sig.
Jättegott!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 3 användare (1 dolda)
skräptanten, Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser