Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Akvarium  (läst 1982 gånger)

Daniel84

  • Inlägg: 6
  • Glad, rolig och omtänksam
    • Västergötland
    • Daniel Johansson
Akvarium
« skrivet: 09 mar-13 kl 11:41 »
Är så jag undrar lite hur många här som har akvarium och vilken storlek har ni på det och även om det är för söt eller saltvattensakvarium och gärna lite vad ni har för växter och djur i det..

Har själv haft akvarium tidigare på 105 liter men sålde det då man inte hade tid till det men har fått lust att skaffa ett större akvarium och då planer på att bygga det själv.. Akvarie jag skulle vilja ha är från 1200 liter och upp till ca 2000 liter men drömmen är runt 15-1600 liters sötvattens akvarium men många små fiskar som tetror och guppy och den storleken på fiskar..

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
SV: Akvarium
« Svar #1 skrivet: 15 apr-13 kl 19:52 »
He he, nybörjare med 60 litersakvarium  :-[
Landsflykting i storstan...

 

Väderhatt

  • Inlägg: 141
    • Södermanland
SV: Akvarium
« Svar #2 skrivet: 15 apr-13 kl 20:16 »
Ett litet skrivbordsakvarium som just nu bebos av ett par lakritsgurami och några posthornssnäckor. Bilden är från förr när det också fanns ett litet stim med Boraras merah, men dom har sen dess gått hädan.



Underlaget är torv och löv, växterna har namn som jag...glömt, förutom Salvinia natans (på ytan), Hmm, insåg just när jag jämför bilden med det verkliga exemplaret att det är dags att beskära dom!  ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 4 användare (1 dolda)
skräptanten, Monica Wallenberg, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser