Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Hemlös om två dar, hjälp!  (läst 1049 gånger)

Sampa

  • Inlägg: 6
    • Dalarna
Dalarna Hemlös om två dar, hjälp!
« skrivet: 08 nov-22 kl 21:09 »
Hej!

Flydde storstans irritation och anonymitet i juli (Göteborg) men har inte lyckats hitta något lugnt/fräscht permanent boende. Därmed bott på vandrarhem/i stugbyar. Nu har det strulat med akassan som delvis blir fördröjd en vecka (haft ca 3,3k i veckan, får ut ca 600 spänn nu på torsdag och 3,3 +2,7 nästa torsdag). Står snart utan tak och behöver nånstans där jag kan betala i efterhand.

Befinner mig i Orsa. Trivs än så länge, så flyttar gärna inom trakten. Har dock inga problem med att resa, så länge jag har råd och det klickar.

Söker alltså:

- Kollektiv, stuga eller liknande fr o m 10e nov (kan bo själv, men gillar viss närhet till människor)
- Föredrar närhet till både natur/medelstor stad
- Närhet till kollektivtrafiken/matbutik
- Behöver ha tystnad nattetid när jag sover och lugn när jag vilar kring lunch eller läser mm
- Ömsesidig respekt, öppenhet,  dialog

Jag är:

- Samuel, 39 år. Från Jönköping men bott lite överallt (England, Irland)
- Extrovert men kommer oftast överens med de flesta
- Gillar laga mat, natur, kultur (läsa, sjunga, skriva), att filosofera, språk (engelska, franska mm)/olika kulturer
- Tidigare jobbat mycket inom fabrik, kundtjänst och IT-support men vill egentligen vara min egen chef/entreprenör
- Lever med kronisk smärta och dålig ekonomi, har som mål att reda ut detta
- Kommer från en trasig familj. Har inget missbruk men vissa dippar i måendet. Är pigg, glad och skämtsam över lag. Jobbar på min utveckling.

- Aldrig odlat själv men nyfiken på det och öppen för att hjälpa till så länge det inte förvärrar min smärta i låren eller tar för mycket tid


Snälla hjälp!

Med vänlig hälsning,

Samuel

Kan även nås på samuel.eliasson@hotmail.com och 0722 01 58 39 (helst inte innan 9, mellan 12-13 eller efter 21.30). Har slut på kredit, så svarar jag inte, ring gärna igen eller skicka meddelande : )
« Senast ändrad: 09 nov-22 kl 00:23 av Sampa »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser