Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  smideskompis sökes  (läst 2146 gånger)

MaryRose

  • Inlägg: 18
    • Skåne
smideskompis sökes
« skrivet: 10 okt-07 kl 22:43 »
Jag letar efter någon som är sugen på att smida lite ihop med mig. Kanske någon dag i veckan eller så. Jag har tillgång till en jättefin gammal smedja i Helsingborg, det finns en del verktyg där men mycket behöver fixas och slipas lite. Passar det inte kanske du vet något ställe i närheten? Jag har inte hållt på så länge men vill gärna lära mig mer. Tycker det blir lite ensamt att stå själv och banka. Dessutom blir jag mycket mer kreativ om det är någon mer som är med mig i smedjan. Det hade varit super om du har hållt på med smide längre än vad jag gjort och kunde visa lite. Maila eller slå en pling om det låter intressant
rosenqvist.maria@gmail.com
0739-190993
Skånsk stabo som längtar efter livet på landet med en häst, en jak och ett gäng höns.

länken

  • Inlägg: 155
Re:smideskompis sökes
« Svar #1 skrivet: 19 okt-07 kl 00:33 »
Kan inte låta bli att komentera att smedjan på bilden påminner ruskigt mycket om smedjan på Bäckedal... ;) Får hem / bortlängtan direkt!

Tyvärr bor jag på tok för långt bort (Tidaholm) för komma och smida med dig.

Lycka till!

Mvh.Niklas
Smide, trä, dans och allmänt livsnjuteri.

MaryRose

  • Inlägg: 18
    • Skåne
Re:smideskompis sökes
« Svar #2 skrivet: 19 okt-07 kl 16:40 »
Jo, det stämmer, jag var där ett slag och lärde mig ett och annat också :)  Inser först nu vilken super-smedja det var, där fanns ju allt man behövde!
Skånsk stabo som längtar efter livet på landet med en häst, en jak och ett gäng höns.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

636 gäster, 1 användare
skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser