Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "skit" höna :-(  (läst 1415 gånger)

nina77

  • Inlägg: 444
    • Hälsingland
"skit" höna :-(
« skrivet: 23 mar-11 kl 09:26 »
Har höns som ligger på porslinsägg nu, i väntan på de riktiga äggen. De var så slarviga med ruvningen. Ägg gick sönder och de smutsade ner dom. Nu ligger de still och verkar åtminstone sköta ruvningen bra, men de skitar ner nåt förskräckligt. Kollade under en av hönorna idag och nästan alla äggen var helt nerskitna och det var skitigt o blött i hela redet, Jag bytte halm och tog bort de smutsiga redäggen. Det är kläckning på lördag och jag tänkte ta bort mellanväggarna i maskinen ikväll. Tanken var då att jag skulle lägga ut några ägg till hönorna så att de får kläcka fram några egna kycklingar innan jag lägger dit "fosterbarnen". Men det känns ju inte så kul efter bajsorgien jag såg idag. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Kommer hon hon att skita på kycklingarna sen oxå? De ligger i egna burar, så det är bara de som har möjlighet att vara i redet. Så dom är klart skyldiga till nedbajsningen.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: "skit" höna :-(
« Svar #1 skrivet: 23 mar-11 kl 10:26 »
Har man ruvhönor som är skitiga av sig kan man lyfta ur dem i redet morgon och kväll och passa på att ge lite god mat. Förhoppningsvis äter och skiter de då innan de lägger sig igen.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: "skit" höna :-(
« Svar #2 skrivet: 23 mar-11 kl 10:44 »
Våra høns skiter i redena men nær de hade kycklingar høll de sig!
Hade inga problem med det i alla fall æven om jag också var lite ororlig i børjan :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

714 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser