Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad för tilllasträcke toyota corolla  (läst 624 gånger)

eriklundberg

  • Inlägg: 119
    • Skåne
vad för tilllasträcke toyota corolla
« skrivet: 08 jun-15 kl 20:51 »
På onsdag kväll skall jag köra ner en laddning med biodlingsgrejer från Sörmland till Skåne. Jag tänkte lasta endel på taket. Vad skulle ni skaffa för lasträcke.

Min första tanke var att skruva ett par brädor i en tunn plywood lägga den på en filt på taket spänna skivan genom under dörrarna och sedan spänna fast bigrejerna i skivan på längden. Det blir ju säkert och bra. Men så föreslog någon lasträcke, vad skall jag ha för sort och var hittar man det och vad kostar det?

Här brukar alltid finnas kunnigt folk.

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: vad för tilllasträcke toyota corolla
« Svar #1 skrivet: 08 jun-15 kl 21:10 »
Du behöver något slags takräcken, vilken sort beror på om du har dropplister eller inte. Man lägger ingenting direkt på taket, det är inte gjort för att tåla last

torbjorn

  • Inlägg: 13762
    • Medelpad
SV: vad för tilllasträcke toyota corolla
« Svar #2 skrivet: 10 jun-15 kl 20:12 »
Det hade underlättat om man hade vetat vilken årsmodell av Toyota Corolla det är, samt om det är en kombi, halvkombi eller sedan.
Om den antingen är så gammal att den har dropplister, eller har lastrelingar (vanligt på kombi) så finns det standardtakräcken som passar, om den varken har dropplister eller lastrelingar så måste man skaffa modellspecifika lasthållare. Till en så vanlig bil bör det vara lätt gjort att hitta på Blocket eller någon loppis, jag tror inte det är nödvändigt att betala dyrt för fabriksnya saker.
Många begagnat-bilhandlare har stora lager av begagnade lasthållare som de inte har koll på vilka bilar de passar till.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

412 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser