Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klippa insidan av låren  (läst 1746 gånger)

blom

  • Inlägg: 44
  • Lycko den som hann med allt han ville...
    • Östergötland
Klippa insidan av låren
« skrivet: 27 feb-13 kl 09:37 »
Hej på er!

Tänkte bara höra om någon har något smart trix för att klippa insidan av låren på fåren. Mina tackor sprattlar en massa när jag är där med maskinen och jag är rädd att skada dem. Jag använder klippstol för övrigt.

/Blom

Anna36

  • Inlägg: 19
    • Halland
SV: Klippa insidan av låren
« Svar #1 skrivet: 27 feb-13 kl 10:28 »
Jag använder handsax där jag känner att jag inte "vågar" klippa ex insidan av låren. Jag klipper oxå i klippstol.

//Anna

AnetteA

  • Inlägg: 363
    • Västergötland
    • Lantisarna
SV: Klippa insidan av låren
« Svar #2 skrivet: 28 feb-13 kl 07:33 »
Våra tackor hukade och skrevade (kisseställning) när vi klippte bakre delen av buken, juver och insidan av låren. :P Var lite halvnervöst att klippa den regionen ändå, skönt att de inte var direkt ulliga på innerlåren. :D Putsade det som behövdes med handsax.
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Klippa insidan av låren
« Svar #3 skrivet: 28 feb-13 kl 08:34 »
Finns det ull på insidan av låren?   :-[ :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Luppa

  • Inlägg: 490
    • Norrbotten
SV: Klippa insidan av låren
« Svar #4 skrivet: 28 feb-13 kl 19:44 »
Finns det ull på insidan av låren?   :-[ :-[

Inte på våra iaf  ;)
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Klippa insidan av låren
« Svar #5 skrivet: 28 feb-13 kl 21:21 »
Inte på våra iaf  ;)
På era får eller på era lår?   ;)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser