Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  smala/avlånga ägg....  (läst 4258 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
smala/avlånga ägg....
« skrivet: 02 nov-07 kl 15:43 »
måste bara visa mina ägg jag hittade inne i höns gården

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
Re:hi hi hi roliga ägg....
« Svar #1 skrivet: 02 nov-07 kl 17:11 »
Ett sånt där avlångt har min syster fått en gång också, vad beror sånt på egentligen?

Jag har fått ett jättelitet, så minimini och jättesött, har hört att det är ett ägg utan gula, därför det är så litet, vi har det kvar än, det är ju så sött...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Cizzi

  • Inlägg: 139
  • Anders, Faverolletupp
Re:hi hi hi roliga ägg....
« Svar #2 skrivet: 02 nov-07 kl 17:53 »
Unghöns brukar väl värpa avlånga och små ägg
//Cizzi :)
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
Re:hi hi hi roliga ägg....
« Svar #3 skrivet: 02 nov-07 kl 17:58 »
Fast vårt miniägg kom häromveckan, då hade våra hönor värpt i drygt fyra månader...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:hi hi hi roliga ägg....
« Svar #4 skrivet: 03 nov-07 kl 07:38 »
nja nä vi ska inga ägg kläcka ;D

detta ägg tror jag att en unghöna av våra har lagt men haft lite problem att få ut det. fasst inget blod på det som det är på vissa andra som lagt sina första

fick ett förra året oxå bland unghönsen

det är roligt o se lite annorlunda.
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Gris-Eva

  • Inlägg: 1273
  • ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:hi hi hi roliga ägg....
« Svar #5 skrivet: 05 nov-07 kl 10:09 »
Handlar det inte om spetsiga ägg ??? och inte avlånga.

Det finns en tråd om det.
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 2 användare
Numera, ninanna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser