Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Röd på "muffen"?  (läst 1034 gånger)

anhede

  • Inlägg: 12
Röd på "muffen"?
« skrivet: 21 okt-07 kl 11:56 »
Min ena dvärgget är lite röd på "muffen". (Vet inte vad jag ska kalla det på en get.) Blir lite orolig att det är någon infektion eller nåt, hon verkar dock inte svullen. Någon som varit med om något sånt och vad gjorde ni åt det?

 

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Röd på "muffen"?
« Svar #1 skrivet: 21 okt-07 kl 16:30 »
Brunstig???
Bor på min lilla gård med min stora familj!

anhede

  • Inlägg: 12
Re:Röd på "muffen"?
« Svar #2 skrivet: 21 okt-07 kl 19:21 »
Kan det vara så att dom blir röd om dom är brunstig? Är relativt nyörjare på getter....... Tror inte att hon är brunstig just nu, men hur ofta är dom brunstiga egentligen...? Hon visade tecken på det för ca:1 månad sedan. Men jag är inte säker då det finns en viss risk att hon är dräktig. Har hon inte fått innan mitten på november så är jag lugn, men fram tills dess är jag inte säker. Kan det ha med en ev. däktighet att göra?  :-\

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Röd på "muffen"?
« Svar #3 skrivet: 21 okt-07 kl 21:39 »
Dom blir röda "bak" vid brunst. Vart hon inte dräktig förra gången så brunstar hon om nu.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 3 användare
Loellablack, lionsmane, tuslus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser