Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Underhåll  (läst 1909 gånger)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
Underhåll
« skrivet: 20 feb-17 kl 17:25 »
Nu är Åter 1/17 klar och utskickat överallt och jag tar ett ryck i forumet. I dag har jag uppdaterat forumprogramvaran, uppdaterat Taparalk, raderat alla gamla annonser och gjort lite annat underhåll.
Det blev lite fel med annonserna, ibland visades inte alla på index-sidan, så om någon märker att saker inte verkar funka som de ska längre så hojta...  8)

TL

  • Inlägg: 876
    • Östergötland
SV: Underhåll
« Svar #1 skrivet: 20 feb-17 kl 18:14 »
Tackar för nedlagt arbete  :D :D :D

Go fortsättning//Thomas
lev väl
Livet e hårt grymt orättvist.
Men en kan göra skillnad.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Underhåll
« Svar #2 skrivet: 20 feb-17 kl 19:16 »
Ja, jag tycker också att du skall ha en eloge för ditt tålamod och engagemang med allt här!
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

LimJans

  • Inlägg: 8881
    • Dalarna
SV: Underhåll
« Svar #3 skrivet: 20 feb-17 kl 21:06 »
Stort tack!  :D

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
SV: Underhåll
« Svar #4 skrivet: 22 feb-17 kl 09:49 »
Önskat tillägg: instagram-knapp -bra eller dåligt?

LimJans

  • Inlägg: 8881
    • Dalarna
SV: Underhåll
« Svar #5 skrivet: 22 feb-17 kl 10:28 »
Önskat tillägg: instagram-knapp -bra eller dåligt?


Vaddå? Förklara vad det är :)

andtol

  • Gäst
SV: Underhåll
« Svar #6 skrivet: 22 feb-17 kl 11:19 »
Önskat tillägg: instagram-knapp -bra eller dåligt?


Det verkar inte riktigt fungera om man har skyddat instagramkonto? Man måste ha offentligt konto?

Ja, det verkar så.

Man kan ha ett bara för alternativ om det är ett problem. :)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16884
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Underhåll
« Svar #7 skrivet: 22 feb-17 kl 12:41 »
Blir det faceboktummar oxå?
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
SV: Underhåll
« Svar #8 skrivet: 22 feb-17 kl 13:37 »
Vaddå? Förklara vad det är :)
Det är en bilddelningstjänst som jag fått känslan av att många använder. Några har försökt lägga in bilder därifrån utan att det fungerat.

Det verkar inte riktigt fungera om man har skyddat instagramkonto? Man måste ha offentligt konto?
Ja, det verkar så.
Man kan ha ett bara för alternativ om det är ett problem. :)

Det kanske är en onödig grej/inte funkar bra. Det är lätt att ta bort, vi kan ju låta det gå några dagar och se om det används.

Blir det faceboktummar oxå?
Nej, tummar skulle jag aldrig våga lägga in utan att fråga här först. Är inte så insatt i Facebook, men vad jag förstår är det en "gilla"-knapp och det anser jag skulle påverka stämningen på forumet. Kanske till det bättre också, det vet man inte, men vi får ha en diskussion om det i så fall först.
Däremot finns det knappar för att dela något på Facebook: om man hittar ett intressant inlägg kan man klicka dela och lägga till en kommentar som hamnar tillsammans med en länk på ens egen facebook-sida. Det skulle kanske vara bra, och borde väl inte påverka forumet på något oönskat sätt?
Någon som vet mer/har en åsikt om FB-dela-knappar?

andtol

  • Gäst
SV: Underhåll
« Svar #9 skrivet: 22 feb-17 kl 14:05 »
Däremot finns det knappar för att dela något på Facebook: om man hittar ett intressant inlägg kan man klicka dela och lägga till en kommentar som hamnar tillsammans med en länk på ens egen facebook-sida. Det skulle kanske vara bra, och borde väl inte påverka forumet på något oönskat sätt?
Någon som vet mer/har en åsikt om FB-dela-knappar?

Dela bra trådar är alltid bra. Jag tycker det inte är så krångligt att kopiera länken men jag förstår att jag inte heller är en vanlig användare. :)

Pröva delaknappar! Det kanske går att se i statistiken vår folk kommer ifrån? Var de klickat på länken för att komma hit?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

529 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Tur-Johan, Trolle_85, Caroline Carlsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser