Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Takhöjd  (läst 1813 gånger)

Nordbo

  • Inlägg: 14
Takhöjd
« skrivet: 12 mar-16 kl 18:39 »
Någon som vet om det finns några krav på lägsta takhöjd i fårstall? Hittar inget på jordbruksverket?

Halte

  • Inlägg: 1106
    • Östergötland
SV: Takhöjd
« Svar #1 skrivet: 12 mar-16 kl 19:12 »
Någon som vet om det finns några krav på lägsta takhöjd i fårstall? Hittar inget på jordbruksverket?
Har aldrig hört att det finns någon. Men är det en vanlig stallbyggnad så har jag enormt svårt att tänka mig att det skulle vara för lågt.
Och är det inte en vanlig stallbyggnad så måste ju Länsstyrelsen godkänna byggnaden först innan man har djur där så då får man väl svaret om takhöjden är OK där i så fall.
"Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
- Olof Palme

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Takhöjd
« Svar #2 skrivet: 12 mar-16 kl 20:18 »
Tänkte du låta bli att köra ut stråbädden varje år, och i stället låt golvet växa uppåt?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

331 gäster, 2 användare
xaelanar, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser