Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Biogas på tub  (läst 2520 gånger)

Palleman

  • Inlägg: 2123
  • Pallefierad
    • Patrik Eriksson
Biogas på tub
« skrivet: 06 jul-09 kl 14:05 »
Nu till mitt kvarstående problem med biogas och vill lösa detta att bli oberoende av fossil gas till gasugn / hällar.. varför inte köra biogas.. måste ju gå att tanka tubarna med biogas?
Nä...."Det finns ingen marknad för det" enligt Biogas i Gbg.. ehh.. Jahapp.. vad gör man då? ::)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Henriksson

  • Inlägg: 1349
  • Kärleksfull o singel.
    • Uppland
SV: Biogas på tub
« Svar #1 skrivet: 06 jul-09 kl 18:22 »
Försöka komma över en gasbilstub och tanka på macken.?
Hemma systemet bör ju gå att modifera så tuben går att ansluta.!
Livsmål; Gård med svärdsjöfår, Gotlandskanin och en god kvinna. (Kramvänlig!)
För övrigt skulle en katt knappt acceptera att vara något annat än just sig själv.

Misse

  • Inlägg: 1840
  • nr 9424
SV: Biogas på tub
« Svar #2 skrivet: 07 jul-09 kl 14:10 »
Nu till mitt kvarstående problem med biogas och vill lösa detta att bli oberoende av fossil gas till gasugn / hällar.. varför inte köra biogas.. måste ju gå att tanka tubarna med biogas?
Nä...."Det finns ingen marknad för det" enligt Biogas i Gbg.. ehh.. Jahapp.. vad gör man då? ::)

Undrar också samma sak..

Försöka komma över en gasbilstub och tanka på macken.?
Hemma systemet bör ju gå att modifera så tuben går att ansluta.!

Och jag har ingen aning om tryckskillnader och annat som skulle kunna vara ''problem''
En massa div tuber och tankar har jag men skulle önska veta lite grundfakta om nån vet nåt...
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 2 användare
Berberis, Madlightz

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser