Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Vad hade ni använt gödselplattan till?  (läst 1681 gånger)

Gurkmeja

  • Gäst
Vad hade ni använt gödselplattan till?
« skrivet: 22 aug-18 kl 10:07 »
Upptäckte "gödselplattan" (eller vad det är) bredvid ruinerna av gamla ladugården. Bredvid står bastu med trädäck. Första tanken var att använda plattan till växthus, men kanske mer optimalt att ha bäddarna öppna mot jorden så att rötterna kan söka sig djupare ner (tänker på perenna druvor & liknande) hönshus kanske man inte väljer placera bredvid bastu/trädäck..Behöver lite inspiration & tankar. Vad hade ni använt plattan till?

Postat med Alternativ.nu´s app


Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Vad hade ni använt gödselplattan till?
« Svar #1 skrivet: 22 aug-18 kl 11:21 »
Bra underlag för en pool.

Gurkmeja

  • Gäst
SV: Vad hade ni använt gödselplattan till?
« Svar #2 skrivet: 22 aug-18 kl 12:55 »
Det är sant iofs [emoji848]

Postat med Alternativ.nu´s app


Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Vad hade ni använt gödselplattan till?
« Svar #3 skrivet: 22 aug-18 kl 14:07 »
Jag använder en gammal gödselplatta som kompostplats. Mest för fårens djupströbädd, men då det är lätt att göra högar och gräva om så har jag haft lite planer på att blanda väl och låta maskarna jobba. Men jag tycker din platta ligger bra till för vattenlek. Har du en pissbrunn under? Finns rätt ofta, kolla efter en lucka när du skalat av rotfilten.

Gurkmeja

  • Gäst
SV: Vad hade ni använt gödselplattan till?
« Svar #4 skrivet: 22 aug-18 kl 15:02 »
Jo visst finns det en sån, precis bakom plattan. Avstyckningen är lite märkligt gjord. Brunnen ligger precis utanför tomtgräns. Och gränsen går rakt över kullen/den fd ladugården. Blir intressant försöka hägna in det där..

Postat med Alternativ.nu´s app


Gurkmeja

  • Gäst
SV: Vad hade ni använt gödselplattan till?
« Svar #5 skrivet: 22 aug-18 kl 15:09 »
Jag är ingen badare själv, fast rent spontant skulle det ju passa med ngt vattenaktigt där bredvid. Kanske blir en ankbassäng om inte annat [emoji3]

Postat med Alternativ.nu´s app


ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Vad hade ni använt gödselplattan till?
« Svar #6 skrivet: 22 aug-18 kl 20:07 »
 Här är den gamla gödselplattan använd till vedbearbetningen. En del har fått tak för den färdiga veden. Resten är till för vedbearbetningen. Lätt att soltorka alt spån o stickor. Förra året lyckades det dock icke men i år försvann det snabbt i papperskassar för sluttorkning uppe i uthuset.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

Gurkmeja

  • Gäst
SV: Vad hade ni använt gödselplattan till?
« Svar #7 skrivet: 26 aug-18 kl 17:26 »
Här är den gamla gödselplattan använd till vedbearbetningen. En del har fått tak för den färdiga veden. Resten är till för vedbearbetningen. Lätt att soltorka alt spån o stickor. Förra året lyckades det dock icke men i år försvann det snabbt i papperskassar för sluttorkning uppe i uthuset.
Aha [emoji4]
Tack för era tankar, ska grunna runt det hela

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

740 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser