Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det som händer med mina kyllingar?  (läst 491 gånger)

Cattisw

  • Inlägg: 4
Vad är det som händer med mina kyllingar?
« skrivet: 12 jul-15 kl 18:23 »
Hej. Jag har ett par kycklingar som är ca 3 månader gamla. För två veckor sedan var det två, en australorp och en aracuana som blev sjuka. Vingliga på benen och ville ej gå. Åt och drack som vanligt.  Ringde till uppfödaren som berättade att andra ringt in med samma problem. Han sa då att jah skulle ge dom multivitamin i ett par dagat. Tyvärr gjäkåde det i te och en dag när jag kom in låg dom lixom på sidan och kunde i re gå alls. Nu har jag ännu en aracuana som inte mår så bra. Den gapar och skriker till när den dricker. Har halvöppna ögon och öite snor vid näsöppnigarna. Tycker mig nu också se att den inte riktigt vill gå. Äter och vill vara med dom andra som vanligt.

Har gett den avmaskningsmedel eftersom jag tror det kan vara gapmask men är fortfarande osäker efter lite googlande på vad det kan vara. Är det någon som kanske har någon idé på vad detta kan vara? Kan det samma som dom andra två fick?

MVH nybörjare
« Senast ändrad: 12 jul-15 kl 19:46 av Cattisw »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser